Day 11 Quarantine : Tsunami Covid-19

Sunday 29 March 2020

Ingatkan lepas kluster tabligh habis, KKM boleh fokus dengan Masi Magan di Penang dan panic buying dengan balik kampung. Rupanya tak. 

Ada jumlah yang lebih besar dari semua ni. 

Awal bulan Mac masa cuti sekolah ada 8,000 staf kerajaan di bawah satu kementerian yang pergi bercuti keluar negara dengan family. So KKM dah anggarkan dalam 32,000 orang. 

As for now, Kerajaan dah wartakan beberapa tempat sebagai pusat kuarantin covid-19 untuk gelombang ketiga ataupun tsunami covid-19. 

Untuk Selangor, KKM tempatkan di MAEPS Serdang. 500 buah katil disediakan khas untuk pesakit covid-19. 

No photo description available.

Image may contain: one or more people

KKM pun dah ambil sejumlah besar medical staff untuk bekerja dengan KKM sepanjang tempoh RMO supaya dapat handle tsunami ni. Terharu tengok ribuan nurse yang dah bersara datang berkhidmat untuk selamatkan negara. I'm so touched with their sacrifice sebab ikutkan usia yang dah bersara ni, antara berisiko tinggi untuk kena covid-19. 

May Allah bless and ease their work for this matter. 

4 comments

  1. semoga dipermudahkan semuanya.

    ReplyDelete
  2. Tak silap ada keluar announcement before cuti sekolah yang kakitangan awam x boleh bercuti luar negara. Ada jugak terlepas ye

    ReplyDelete
  3. Ya Allah. 2k ini pun kita dah panik. how about 32k.

    ReplyDelete
  4. ada 8 permainan poker menarik di AJOQQ :D
    ayo segera bergabung dan dapatkan bonusnya :D
    WA : +855969190856

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.