THOMAS KOK PERTARUHKAN SINGLE BAHASA MELAYU PERTAMA BERJUDUL ‘HARI KITA’

Thursday 16 March 2023

Thomas Kok, penyanyi Malaysia yang memulakan kerjaya 14 tahun lalu sentiasa berharap untuk mencabar dirinya dan mencuba pelbagai kemungkinan selepas memulakan kerjaya solonya. Beliau sentiasa berhasrat untuk memasuki industri seni tanahair dan meluaskan skop profesionalnya. Dahulu, beliau bekerjasama dengan beberapa artis Melayu dan turut menjadi hos rancangan. Pada separuh kedua 2022, impiannya akhirnya menjadi kenyataan setelah dijemput secara rasmi untuk merakamkan runut bunyi rasmi (OST) filem seram tempatan "Pulau". Berikutan tayangan filem itu pada 9 Mac, Thomas menggunakan peluang itu untuk mengeluarkan single bahasa Melayu pertamanya serta versi penuh MV itu pada 10 Mac lepas.

Ketika ditanya tentang perasaannya apabila mendapat tahu bakal mengeluarkan single Bahasa Melayu pertama, Thomas berkongsi, "Saya sangat gementar dan gembira pada masa yang sama. Perkara yang paling penting ialah saya sentiasa mahu melakukan sesuatu yang mewakili Malaysia, dan sudah tentu menyanyi lagu Melayu juga salah satunya. Apabila syarikat meminta saya untuk uji bakat, saya sudah sangat gementar. Ini juga kali pertama saya bekerja bersama penerbit Iqie dan Firdaus, tetapi mereka sangat sabar dan membuatkan saya berasa tenang semasa rakaman. Keseluruhan proses rakaman mengambil masa dua hari dan saya akan mengatakan bahawa ia dianggap agak lancar."

Walaupun "Pulau" merupakan filem bergenre thriller, lagu ini mempunyai gaya yang agak santai dan rancak, justeru pasukan produksi MV telah memutuskan untuk pergi ke Port Dickson untuk membuat penggambaran; “Saya berharap suasana alam semula jadi pulau ini juga dapat dibawa ke dalam MV, agar peminat dapat menikmati suasana pantai yang santai sama ada menonton MV atau mendengar lagu, dan berharap lagu itu dapat membantu semua orang berehat." kata Thomas.

Walaupun bimbang peminatnya akan bosan dengan langkah yang diambil, dia bagaimanapun meneruskan pemikiran, "Saya memberitahu diri saya untuk menghargai dan menghargai tempoh ketika saya masih boleh melakukan gaya remaja. Saya agak bimbang pada tahun lain, saya tidak akan mempunyai peluang yang sama." Thomas menghuraikan. Jelas Thomas lagi, walaupun ini adalah langkah pertamanya ke dalam industri hiburan Melayu, dia percaya ia juga idea yang baik untuk membolehkan pendengar dan penonton mengenalinya melalui gaya yang dia biasa dan selesa, serta menjadi dirinya sendiri. Akhir sekali, "Hari Kita" sudah pasti memberikan rakyat Malaysia beberapa peluang untuk bertemu dengan Thomas Kok yang sebenar.

MV versi penuh Melayu pertama Thomas "Hari Kita" telah pun dilancarkan secara rasmi di YouTube rasminya pada 10 Mac. Untuk berita lanjut mengenai Thomas Kok, sila layari halaman Facebook WebTVAsia rasmi dan halaman Facebook Prodigee Asia Talent.

Youtube Channel:

WebTVAsia 

Prodigee Asia Talent 

Thomas MRXD 

FB Page:

WebTVAsia 

Prodigee Asia Talent 

Thomas MRXD 

1 comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.