Bedak Kompak PIXY UV Whitening 4 Beauty Benefits

Friday 24 December 2021

Jenama PIXY ni antara salah satu jenama yang sesuai dengan kulit muka I dari tahun 2013 macam tu. Masa tu tahu sebab kawan tempat kerja pakai bedak PIXY ni. Dia kata bagus sebab tak keringkan kulit. Selalu je tukar bedak jenama lain sebab bertukar angin tapi akan kembali ke PIXY jugak lah sudahnya. 

Tahun lepas PIXY keluarkan edisi baru - PIXY UV Whitening dengan warna tema pink dan hitam. Kelebihan pada edisi kali ni bila PIXY bagi 4 Beauty Benefits kepada pengguna 

i. Whitening - Formula 2-Way Whitening membuatkan kulit tampak lebih cerah.

ii. Protecting - SPF 30 & PA+++ menjaga kulit dari paparan sinar matahari. 

iii. Moisturizing - Squalane Oil menjaga kelembapan kulit.

iv. Beautifying - Fit Blend Powder membuat formula menyatu di kulit dengan sempurna. 



Edisi PIXY 4 Beauty Benefits ni ada 3 pilihan tona warna - 01 Fair Ochre, 02 Natural Buff dan 03 Sand Beige dengan harga RM21.90 dijual di pasaran. I selalunya pilih kod 02, tak cerah sangat dan tak gelap sangat sebab kulit jenis kuning langsat. Ada dua cara pakai bedak berkuantiti 9g ni sama ada menggunakan span basah ataupun kering. Untuk span basah, bedak ni boleh tutup pori dan cela lebih lama berbanding span kering yang disediakan dalam set bedak kompak. 

So far I pakai yang dengan span kering je dan sama lah macam yang PIXY claim tu, pori-pori tertutup dan tahan lama. Since dia ada UV protection, kena guna micellar water lah untuk buang sebelum ambil wudhu. Dan yang paling tak bestnya, bedak dia terlampau rapuh, terhentak sikit dah retak seribu. Kali ketiga beli pulak tak buka kotak lagi dah retak. 

Sebab dia terlampau fragile sampai hati I pun berkecai so I berpindah lah kepada jenama lain. I harap PIXY fix this problem sebab bedak dia best dan wangi tapi ketahanan fizikal dia pula bermasalah. 

2 comments

  1. senang retak ye. terdetik jugak hari tu nak beli online. nasib baik. saya suka Silky Girl walaupun diri ini dah tak level girl. Hahaha

    ReplyDelete
  2. Ammi pakai pixy juga tp yg case dia warna putih tu..so far ok la dari segi ketahanan

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.