Blog Performance Mac 2021

Thursday 1 April 2021

Bulan ni lemau betul rasa sebab tak ada public holiday langsung. Even weekend pun tak terasa berehat sangat sebab banyak benda kena buat. Bila ganti puas mula la lemau je rasa dengan cuaca panas lagi. Tinggal berapa hari je lagi nak puasa, cepat betul masa berlalu. 

1. PV



Bulan ni traffic berganda lepas tukar template baru. Tak sangka boleh naik banyak macam ni bila guna template yang mesra SEO. Ramai pulak tu reader blog ni yang baca via mobile. Entah dah berapa lama sebenarnya traffic boleh pergi jauh tapi stuck sebab template. Rugi sangat. 

Sebelum ni memang dah cari siapa yang pandai edit blog tapi takde pun yang willing to help so belajar buat sendiri je lah. Cari je yang dekat free template, backup blog lepastu apply je code tu dekat blog. Mana yang nak edit, mana yang nak buang atau tambah tu makan masa jugak lah nak godek. Itupun tak habis belajar lagi. Btw untuk bulan April, nak target 1,200,000! 

2. Posts


Since blog dah mesra pengguna, banyak jugak post lama kena korek selain post baru dapat views yang agak tinggi lah dari sebelum ni. Yang bestnya banyak movie Hindi dapat perhatian jugak which is nice to see lah perubahan baru ni. 

3. Keywords


Keywords makin banyak sejak tukar template tapi tak lah membantu sangat nak update apa. Ada jugak yang pelik macam semalt dengan nu vot tu. Entah apa benda entah. Boleh kata bulan ni memang tak belek sangat keywords. Tak sempat nak belek to be exact. 

4. Audience


Dah dua bulan audience dari India hilang dari radar. Entah pergi mana dah padahal dah update banyak movie review Hindustan. Mungkin sebab tak ada review web series kot sebab yang bantu naik pun web series. Hewwww mana ada masa nak tengok web series :(

5. Bilangan Entri


Jujur cakap disebabkan trafik naik berganda bulan ni, rasa malas nak update tu datang berganda jugak so tak hairan lah bulan Mac punya mampu update 49 entri je itupun ada 2 giveaway. Mungkin kena tebus balik lah bulan April nanti sebab trafik jatuh jugak kalau tak update. Nak target berapa entri tu tak pasti sebab bulan puasa kannn. Mana nak puasa, mana nak terawehnya, moreh lagi, sahur lagi hmmmm kbai

5 comments

  1. Tahniah, Kak Farhana. Semoga dapat tulis lebih banyak entri bulan ni.

    ReplyDelete
  2. kita punya blogpost mac ada 3 je 😂

    ReplyDelete
  3. kalau pv dah naik cantik tu boleh maintain guna template ni je..tahniah sis :)

    ReplyDelete
  4. how i wish one day my blog will be like yours

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.