Telemovie Review | Esok Untuk Kita (2018)

Thursday 30 August 2018

Image result for Esok Untuk Kita

Pengarah : Isma Yusoof
Penulis Skrip : Adza Emie
Pelakon : Beto Kusyairy, Sara Ali, Uqasha Senrose, Sharul Kamal, Putri Qaseh Zaibo, Raja Azmi
Terbitan : Kembara Sufi Sdn Bhd
Tarikh Tayangan : Ahad, 22 April 2018
Siaran : Slot LUNA NTV7 (8:30 malam)
Trailer :


Tak tahu lah macam mana boleh terdownload telemovie ni, tahu tahu je dah ada dalam folder. Tertekan masa download drama Pengantin 100 Hari agaknya. Tapi okay je nak layan sebab ada Uqasha Senrose, my fav hihu. 


Telemovie EUK ni mengisahkan tentang Hisyam (Beto Kusyairy) dan Zulia (Uqasha Senrose) yang dah 7 tahun berumahtangga dan dikurniakan seorang cahayamata. Zulia memang agak sibuk dengan kerjaya sampai terabai tanggungjawab kepada keluarga dan kesihatan dia sendiri sampai dia pengsan lepas meeting. Rupanya Zulia didiagnos menghidap kanser dan "hasrat terakhirnya" supaya Hisyam memperisterikan Khalisya (Sara Ali), sahabat baiknya.

Awalnya Khalisya dan Hisyam menolak mentah-mentah hasrat Zulia tapi Zulia berkeras dengan pendirian dia. Diorang dipaksa memilih untuk berkahwin ataupun Zulia refuse untuk membuat pembedahan membuang sel kanser dalam badan yang dah merebak. Dia tahu dia tak mampu nak survive so dia nak suami dan anak dia hidup bahagia tanpa dia. 


Banyak yang berubah lepas Khalisya menjadi isteri Hisyam, lifestyle dan eating habit yang lebih sihat sebab Khalisya trauma bila ibu dan kawan baik dia diserang kanser. Hisyam yang agak kekok pada awalnya mula menyenangi Khalisya. Ibu bapa Zulia pun happy tengok anak menantu happy dengan cara Khalisya. Tapi harmoni sekeluarga tak lama bila Zulia sedar dari koma. Sakit hati dan geram bila semuanya diubah oleh Khalisya. Disebabkan taknak bertengkar, Khalisya keluar dari rumah dengan berbadan dua.

Simple je jalan cerita telemovie ni tapi cara pengolahan tu cantik je flow dia. Bila tengok telemovie ni rasa happy je tengok Hisyam, Khalisya dengan Zulia hidup berpoligami sebab Hisyam ni jenis yang cool je. Zulia mengamuk macam mana pun dia chill je redakan keadaan. Khalisya emosi macam mana pun, dia tahu nak pujuk. Hisyam tak macam Shah okay ;)

Image result for Esok Untuk Kita

Dalam telemovie ni bukan semata nak angkat hkeharmonian poligami bila ada tolak ansur tapi nak tunjuk yang masing-masing ada impian dan life goal sendiri. Macam Zulia yang berjaya dengan kerjaya tapi tolak ansur antara Zulia dengan Hisyam makes everything in control. Another thing you can learn watching this, tak semua benda dalam hidup ni you boleh buat. Masing-masing ada kelebihan dan kelemahan masing-masing. 

Walaupun ramai yang tak suka statement ni tapi poligami tu cantik bila ada tolak-ansur, pemimpin yang cool dan bertanggungjawab macam |Hisyam. I have fun watching this sebab cerita ni je yang boleh dapat ending macam I nak. Movie Chori Chori Chupke Chupke dengan Judaai mana dapat ending macam ni. Sobs :(

1. Team Production +1, 2. Visual +0.7, 3. Audio +0.5, 4. Storyline +0.8, 5. Casting +1, 6. Genre +1, 7. Themes +1, 8. Editing +0.8, 9. Social Message +1, 10. Personal Thought +0.5 = 8.3/10

8 comments

  1. Gabungan plakon yg mantap, suka beto, cool je blakon

    ReplyDelete
  2. omg ! i just love BETO KUSYAIRY. cerita dia confirm best-best ") Nak download gak la haha. thanks untuk review nya farhana ")

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beto menjadi.. Sila lah dtg ke blog sy https://akuman85.blogspot.com

      Delete
  3. Beto hehehe.. bestkan dia blakon =D

    ReplyDelete
  4. best cerita ni,, smua pelakon hebat2

    ReplyDelete
  5. Best kalau Beto berlakon nampak realistik

    ReplyDelete
  6. Review yang ohsem.. tambah bila Farhanna bandingkan Hisyam dan Shah.. rasa teruja pula nak tengok..

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.