Cabaran 25 Hari Blogging : Vision Board

Sunday 12 August 2018

Hey ya! 

Dah lama tinggalkan Cabaran 25 Hari ni, so sekarang nak settlekan sampai habis memandangkan tak join mana-mana challenge. So siapa yang nak join, meh le join sekali :)




Tbh, I have never ever own any tapi gigihkan juga buat untuk challenge ni. Tempat kerja lama tak ada benda nak dibuat so godek semua gambar bikin satu vision board full of my goals in life and some quotes. 

And the result is tadaaaaa



Idk nak tempek dekat mana lepas dah siapkan. Maybe dekat kepala katil kot. So before tidur atau bangun tidur I can watch my dreams. 

For the centre, I put Sonam Kapoor not because I idolize her that much cuma dia je yang ada gambar berkepak macam tu. Okay, another reason haruslah sebab minat dia. Why I love her? Because I learnt a lot from her. Be brave and bold, be honest for your opinion yet the same time be kind for people and animal. Plus she's a fashion icon. Who can deny that?

At the left side, letak gambaran my dream house ala vintage. Sekarang nak deco beria pun rumah sewa so tak banyak boleh buat. Kalau ada rumah sendiri baru boleh deco sana sini. Lepas kahwin even kena ikut tekak suami pun but some spaces I boleh deco ikut tekak sendiri kan, takkan semua ikut dia. 

Image result for vintage home decor

Bahagian bawah, letak pelamin idaman & bakal anak kononnya. Letak dekat bawah sebab bukan ultimate priority for now. Entah ada entah tidak sebab dah nak cecah angka 3 dah tapi krik krik lagi. Tak kira betapa tinggi pun impian tapi yang satu ni tetap ada cuma bukan dalam tangan sendiri untuk capai. 

Sebelah kanan tempek semua gambar scenery and some beautiful places. Dari kecil lagi nak pergi ke India sebab pengaruh movie Hindustan. Dalam gambar tu dekat Hyderabad one of best India Muslim foods lah dekat situ. Nak pulak lepas tengok movie Daawat-E-Ishq rasa nak makan gol gappe dengan tandoori chicken tikka sampai buncit. 

Image result for tandoori tikka

Okay that's all for now. Vision board you guys pulak macam mana? Share lah sikit ;)

13 comments

  1. saya belum ada vision board hehhee

    ReplyDelete
  2. in shaa Allah nak join ,, sebab takde idea nk buat entri..

    ReplyDelete
  3. Wah mantap, mgkin boleh join ni 😊

    ReplyDelete
  4. Ada juga plan nak buat vision board tu tapii tah jadi tah tak lagi ni

    ReplyDelete
  5. menarik challenge ni. vission board tu pun best nak buat, cuma masa yg agak sibuk skrg ni. nanti kin join :D

    ReplyDelete
  6. duluuu duluuuuu la penah buat vision board. skarang tataula visionnya apa =P

    ReplyDelete
  7. Manarik ni ! Rasa tercabar juga nak cuba sambil-sambil tiada idea nak tulis he he he

    ReplyDelete
  8. terbaek.. gigih betul ni. hehe

    ReplyDelete
  9. Tak pernah ada mission board ni, iols tak kreatif laa, tak tau nak tepek apa.

    ReplyDelete
  10. Tak pernah ada vision board.. kiki.. tak berapa nak kreatif..

    ReplyDelete
  11. Zumal macam tak ade je vision board ni. Hihi

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.