KFC Dunk & Dip & Crunchy Shrimp Subang Bestari

Saturday 18 August 2018

Menu baru KFC, set Dunk & Dip sama je macam set Snack Plate cuma ditambah dengan Smokey Zesty Dip, Crackling Rice Pop, Crispy Tenders dan air ditukar kepada Ice Lemon Tea. Harga untuk satu set ni RM13.90 untuk satu ketul ayam dan 2 jejari Crispy Tenders. RM16.90 untuk 2 ketul ayam dan 3 jejari Crispy Tenders. 

Expectation :

Image result for kfc dunk & dip

Reality :


Ayam sama je tak ada yang berbeza pun, sama lah jugak dengan Crispy Tenders crunchy and wowsome in my mouth. Yang berbezanya ada sos so cara kena dunk and dip before masuk mulut. Cicah dalam sos BBQ masam lepastu celup pulak dekat Pop Rice. 


I honestly tak suka dengan idea baru KFC ni. Sos BBQ masam rasa masin sangat macam sos tiram, sekali pandang pun dah tahu tu sos tiram Maggi. Mungkin staff dia tersalah beli gamaknya. Pop Rice pula bila makan dia pop dalam mulut tu berbahang lah tekak serupa tertelan lava cili. Bau dia pun agak strong, I guess its paprika. Sekali celup cicah je lepastu dah taknak dah. Makan je dengan sos biasa. 

Nasib ada penyelamat kemurungan, Crunchy Shrimp walaupun tak besar mana tapi isi udang yang banyak makan dengan kepingan nachos rangup cicah pulak dengan cheese memang jauh pergi dia. 



At first ingatkan isi udang sikit tapi tepung banyak but naaahhh, tepung sikit isi udang yang banyak. So worth it! 

9 comments

  1. Lately, resepi KFC selalu tak menjadi? Tgk je dah cam tak sedap, kering. If pergi kfc layan nuget, wedges dan ayam ori saja

    ReplyDelete
  2. eh ada yang baru lagi ? lama dah tak pergi kfc. oh ya, nak bagitahu ni saya letak blog ni dalam bloglist di sidebar saya ye ? suka dengan blog ni

    ReplyDelete
  3. Nampak macam menarik KFC ni Farhanna kena cuba sendiri baru tahu.. Kalau mengecewakan sis akan kembali ke menu asal, KFC original recipe..
    Thank you for sharing..

    ReplyDelete
  4. semalam dah tengok tapi takrasa nak makan huhu nak try jugak la!

    ReplyDelete
  5. Udang tu nampak menarik.. Yg sos dan pop rice tu nampak sangat pelik,..

    ReplyDelete
  6. cicah dengan sos cili lagi sedap rasanya.

    ReplyDelete
  7. nampak sedap. belum pernah rasa ni. hehe

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.