Cabaran 25 Hari Blogging : Subjek Kegemaran Saya

Tuesday 28 August 2018


Subjek kegemaran dari sekolah rendah sebenarnya Math tapi tak tahu lah kenapa SPM gagal score. SPM dapat result tak cantik lepastu sekarang lambat pulak tu nak mencongak. 

'Babe, I sampai sekarang tak faham macam mana u boleh grad Degree in Finance' - My partner, 2018 and he will always wondering the same thing. 

Kenapa suka Math? Bcs Math is FUN!!!

Tapi tak fun jugak lah bila masuk algebra dengan segala sin,cos, tan, vagera vagera. Sudahnya guna dadu je jawab soalan. Mungkin I tak suka Math tapi I suka kebahagiaan bila dapat jawab soalan Math? Ermmmm .......

Mungkin I suka English? Tapi grammar teruk pulak. Nope.

Not Science, definitely nope. 

Ermm Geografi kot. Tapi peta dunia pun tak mampu nak hafal. Urgghhhh.

Let's see if Kemahiran Hidup can bring some hope in this entry. Ermmm nope, I gagal menjahit dan bertukang. Masak pun hangit kadang tu. Bercucuk tanam pun certain pokok je. 

I think Pendidikan Muzik sebab suka dengar lagu? Tapi pernah kena halau kelas sebab tak pandai main rekorder. Kena ketuk lagi tangan wei sakitnya lah! So nope!

Mungkin Bahasa Malaysia. Sebab kesenian Bahasa Melayu tu tak lapuk dek zaman. One of the reason suka menyembang dengan my partner sebab butir bicara agak klasik. Hatta, waima stuff. Mungkin sebab dia banyak dengan lagu M.Nasir kot. Tapi I mengantuk kot dengar lagu M.Nasir, stok lagu buat tidur tu. 

Mungkin takkan jumpa jawapannya apa sebab semua subjek pun penting dalam kehidupan seharian kita dan kita akan terus belajar semua benda dari semasa ke semasa. Kan? Have a nica day people :)

16 comments

  1. Hahahah.. dulu sy ingat sy suka maths.. rupanya sylah yg x pandai maths.. hanya mampu suka saja.. skrg fav subjek sy Psikologi :D

    ReplyDelete
  2. subjek kegemaran CR math jugak :)

    ReplyDelete
  3. Math was never my forte. I think my favourite subjects are Bahasa Melayu and English.

    ReplyDelete
  4. shu sanggattt suka math. tapi kerja takda libatkan math sgt. hahahaha sadis. :D

    ReplyDelete
  5. Maths okayla akak average hehe.. but im more to Arts Subjects. hehehe Science byeeee hahaha..

    ReplyDelete
  6. dr sekolah smpai ke zaman ipt subjek math memang dpt cukup2 makan hahaha

    ReplyDelete
  7. 'dengan' - i spot one typo! dah la typo tu time cakap fav subjek BM kekeke.

    my fav subject of course lew mathsss! tapi tu lah paling tak suka trigo & rotation bagai tu huuuhu

    ReplyDelete
  8. my fav subjek katering dan penyajian & pendidikan agama islam :)

    ReplyDelete
  9. my fav subjek katering dan penyajian & pendidikan agama islam :)

    ReplyDelete
  10. my fav subject adalah katering dan penyajian & pendidikan agama islam

    ReplyDelete
  11. Kalau Nani math tu paling tak suka. Hahaha! Pernah kot exam dapat 19/100. Gilehh!

    ReplyDelete
  12. ejulz pun suka math.. hehe

    ReplyDelete
  13. Tak pernah suka math but score cantik ms exam, hairan bin ajaib. Dadu hebat kot 😊 now keja bgelumang dgn math, ada hikmah dadu tu bijak

    ReplyDelete
  14. Akak suka Bahasa Inggeris masa sekolah dululah.. Lepas tu sekarang macam dah slow sikit..

    ReplyDelete
  15. Zumal suka pendidikan seni walaupun selalu lukis orang lidi jer

    ReplyDelete
  16. Zaman sekolah dulu akak memang score bahasa Inggeris tapi skrg nie dah slow sikit disebabkan kurangnya percakapan dalam kehidupan.. tapi at least lepaslah kalu berhadapan dgn pelanggan dr luar negara..😊

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.