Misteri Lagu Sally Sendiri Terbongkar

Friday 3 August 2018

Related image

My young age memang famous dengan band Indonesia, celik mata sebelum pergi sekolah layan dulu lagu Peterpan, Nidji, Letto, Dewa 19 dan seangkatannya dengan roommate. Balik sekolah pun sama juga. Waktu prep, habis prep, sebelum tidur, masa lepak. Duduk asrama bukannya banyak hiburan sangat pun tambah pula zaman tu internet pun tengah slow lagi.

Sembang pasal lagu, ada lagu Peterpan dari album Hari Yang Cerah tajuk Sally Sendiri memang simple sangat lirik dia, cuma 3 rangkap yang diulang sampai 3 minit lebih. Sebelum sembang jauh, layan dulu lirik dan lagu dia okay.




Biar Sally mencariku
Biarkan dia terbang jauh
Dalam hatinya hanya satu
Jauh hatinya hanya ku

Katakan ku takkan datang
Pastikan ku takkan kembali
Lalu biarkan dia menangis
Lalu biarkan dia pergi

Sally kau selalu sendiri
Sampai kapanpun sendiri
Hingga kau lelah menanti
Hingga kau lelah menangis



Dalam MV nampak Sally tu mencari Ariel ke sana kemari dia berlari cari Ariel tapi Ariel taknak berjumpa dengan dia dah. Bila baca lirik pun tak tahu apa lah dosa si Sally ni sampai Ariel decide untuk taknak jumpa dia dah dengan harapan Sally move on sendiri bila dah penat menangis dan tunggu.

Murung jugak kalau jadi si Sally ni, besar sangat ke dosa dia dengan Ariel sebab dalam MV tak ada pun tunjuk Sally curang dengan lelaki lain. Lirik pun tak bagitahu apa salah Sally sampai Ariel buat macam tu tapi Ariel tahu dalam hati Sally cuma ada dia seorang je. Jadi apa salah Sally sampai kena hidup sendiri?

Finally after years, I broke the code.

Memang patut Ariel tinggalkan Sally dan berharap Sally move on sendiri.

Memang patut Ariel dan Sally tak boleh bersama walaupun Sally cinta mati dengan Ariel.

Rupanya……..

















Sally tu ialah Abang Salleh. Yang Upin Ipin tu uolls.








Kecewa ditinggalkan Ariel lari balik ke Malaysia ubah penampilan dan habiskan masa dengan karier dia hihu.


Wasn't my story and all credit to her blog wkwkwkwkwk

12 comments

  1. 🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️ abg salleh

    ReplyDelete
  2. Usually, I never comment on blogs but your article is so convincing that I never stop myself to say something about it. You’re doing a great job Man. Best article I have ever read

    Keep it up! from http://halloweendayusa2018.com/

    ReplyDelete
  3. first time tau lagu ni adoi ketinggalan hahahaha

    ReplyDelete
  4. hahahahhaha...kemain kita baca sampai habis tau! mencikk betolll

    ReplyDelete
  5. Hahahahahahaha..even tak pernah dengar lagu tu tapi dapat bayangkan keserabutan Ariel nak lari dari abang Sally :D

    ReplyDelete
  6. Hahaha.. sabr jelah bila tengok gambar abang salleh tu..

    ReplyDelete
  7. eh, buleh pulak macam tu.. hahha

    ReplyDelete
  8. Adeh,...bersungguh akak baca! 😆

    ReplyDelete
  9. ha ha ha ha ha ha ha :)
    terkena di ptg isnin!

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum Farhana! Syaza nak drop by sekejap to inform tentang entry ni yang Farhanna komen tadi : http://vitaminsyaza.blogspot.com/2018/08/apps-review-aplikasi-whatsapp-business.html


    WhatsApp for Business ada whatsapp web dan percuma just the same macam whatsapp sebelum2 ni :)

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.