Cannes 2024 Fashion Files | Aishwarya Rai Bachchan

Thursday 23 May 2024


Penampilan pertama di Cannes 2024 haruslah dimulakan dengan Aishwarya Rai Bachchan yang merupakan jemputan tetap sebagai duta utama L'oreal. Sama seperti sebelumnya, Aish hanya berada di Cannes selama 1 hari. Bezanya tahun ini Aish menimbulkan tanda tanya bila muncul dengan tangan yang bersimen. 

1. Airport Looks


Pelakon wanita yang berusia 50 tahun ini mengenakan trench coat berwarna biru gelap dari koleksi Shane and Falguni Peacock. Aish padankan bersama seluar panjang berwarna hitam gelap, kaca mata hitam bersaiz besar dan oversized bag. 


Trench coat Shane and Falguni Peacock ni pernah digayakan oleh Sonakshi Sinha dengan sleeveless top berwarna biru bermotifkan corak berulang berwarna putih dan seluar panjang biru gelap. So it's not a new and fresh look but Sonakshi wore it better. 

Aish nampak cantik juga dalam persalinan biru hitam tapi bila dia pakai shade dan coat tu tutup badan dia, Aish nampak ngeri. Kalau dia lalu sebelah I memang tak kenal siapa. 

2. Golden Flower


Penampilan rasmi pertama Aish di tayangan perdana filem Megalopolis, pelakon wanita ini memilih dress monochrome dari Shane and Falguni Peacock. Dress berwarna hitam dihiasi dengan corak zig-zag berwarna emas. Bahagian belakang adalah tumpuan utama dengan trail berwarna putih dan hiasan bunga 3D berwarna emas. 

Aish mengenakan natural look makeup untuk hasilkan radiant beauty dan fresh look dengan rambut yang dibelah tangan dan berombak kecil. Loop earrings bersaiz besar berona emas untuk melengkapkan gaya penampilan pertama di karpet merah Cannes. 


Dress hitam dari Shane and Falguni Peacock ni kalau diikutkan cantik je bila Aishwarya pakai tapi sebab puff sleeve besar dekat bahu tu mencacatkan permandangan. Kalau bahagian bahu tu pendek atau puff yang kecil padankan dengan sarung tangan panjang sampai siku berwarna putih, rasanya lagi cantik dan elegan. 

Mungkin Aish insecure dengan bahagian lengan dia sebab tu nak puff besar. But I guess it would look okay kalau puff tu tak bersambung sampai belakang sebab nampak meleret dan baggy dari bahagian depan. 

3. Azure Frills


Tak pasti lah kalau setiap tahun Aish ada simpan azam untuk pakai dress merepek supaya jadi bualan orang sebab dress berwarna silver dan aqua metalik dari Shane and Falguni Peacock untuk karpet merah tayangan perdana filem “Kinds of Kindness” ni memang mengundang betul. Sekali pandang macam bunga manggar, dua kali tengok macam back drop majlis Happy Birthday. 


Rasanya sama macam dress aluminium foil di karpet merah Cannes tahun lepaskarpet merah Cannes tahun lepas, dalam sketch cantik je tapi bila Aish yang pakai nampak tak kena sebab proportion badan dia. Bahagian hadapan dress tu patutnya biar kosong sebab himpunan frills di bahagian dada tu nampak sarat sampai Aish tenggelam. Makeup dia pun bold sampai nampak berusia. Hairstyle pun tak ada apa yang berbeza dari penampilan sebelumnya. 


Cantik je dress ni bila diambil dari bahagian belakang sebab jatuh terletak semua frills tu. Bila ambil gambar dari bahagian atas pun cantik warna dia bersinar bila kena cahaya. 


Tapi itulah, dari bahagian hadapan yang bermasalah sebab sarat sangat dan tenggelamkan bentuk badan Aishwarya. 

I selalu manifest ada Btown actress yang akan gayakan busana dari Shane Falguni and Peacock tapi tak sangka Aishwarya yang akan pakai back-to-back sampai jadi trauma. Ada yang kata Aish sengaja cari publisiti tapi kalau ikutkan, gaya dia memang tak menarik pun cuma ramai terbuai dengan kecantikan dia. 

1 comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.