Milo Cheesecake & Boba Signature Fruit Tea Secret Recipe, Sungai Besar

Wednesday 28 December 2022

Awal bulan haritu balik ke Sabak Bernam sebab nak celebrate birthday Bangchik, so kitorang plan nak beli Indulgence dekat Secret Recipe Sungai Besar memandangkan SR dekat Sabak Bernam dah tutup. Adik dah pesan nak kek Chocolate Indulgence maka ke sana lah menapaknya. 

Tak sangka pulak Secret Recipe dah buat makeover dan tambah lot kedai. Sebelum ni Secret Recipe Sungai Besar guna 1 unit je tapi kali ni dah bertambah jadi 2 unit. Makin ramai lah boleh makan-makan dekat dalam restoran ni. Even interior dia pun nampak moden. 



Nak ambil gambar sudut lain tapi ramai pulak customer tengah makan siap aada anak kecil so ambik gambar yang ni je lah haha


Plan asalnya nak beli whole cake Chocolate Indulgence tapi rambang mata pulak so kitorang beli ikut slice je. 6 slice Chocolate Indulgence, 2 slice White Chocolate Macadamia, 4 slice Milo Cheesecake, 1 slice Chocolate Odyssey. Yang satu slice tu saja nak habiskan sebaba kesian tengok dia duduk sorang-sorang dalam freezer display tu. 

Dekat sebelah kanan Secret Recipe ni ada Hokkaido Cheesetart, kalau nak order pun staff SR jugak yang attend. Masa beli ni tengah ada promo beli 5 percuma 1 tapi I beli 2 je tart telur biasa sebab takut tak habis. Mana dengan kek lagi, tart pulak, kek kukus lagi, main dish my mom masak lagi. Banyakkkk!


Alang-alang dah datang Secret Recipe, order lah Boba Signature Fruit Tea ni sebab selalu minum dekat Chizu sedap, sekali minum yang SR punya dah geleng kepala. Diorang tak pandai buat sebab air dia jadi pahit. Menyesal betul beli sebab dah berbelah bahagi nak beli Boba Milk Tea ataupun Fruit Tea. Haihhhh malang betul. 


As for Milo Cheesecake, tak happy dekat tekak I tapi adik-adik suka dengan rasa dia. Mungkin diorang peminat tegar Milo jadi rasa tu sedap je di lidah memasing. 


Nasib baik lah beli Chocolate Indulgence dengan White Chocolate Macadamia tu, tak ada la rasa sedih sangat sebab aada kek yang diterima tekak. Btw, Chocolate Indulgence dah taak sama macam dulu ek, baca dekat Twitter ramai yang kata rasa dia dah tak sama sebab SR opt to cheaper ingredients so rasa pun dah lari sikit. 

2 comments

  1. Tak tahu pula SR ada boba drink. Ingatkan ada kek dan main meal je.

    ReplyDelete
  2. haah. sekarang c.indulgence dah rasa mcm biasa dah tak mcm dulu sedap dia. ingt sy je rasa mcm tu

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.