Famous Fries Kitchen

Monday 14 November 2022

 

Masa pergi WebTVAsia join event dekat sana, ternampak Beef Cheese Fries dari Famous Fries Kitchen. Sebelum ni pernah nampak ada youtuber promote tapi tak pernah lah try beli. Sebab masa tu belek dekat Grab atau Foodpanda tak ada lagi. Lepastu lupa macam tu je lah. 

Ada 4 menu berasaskan kentang goreng di Famous Fries Kitchen ni - Cheddar Cheese Fries, Chili Cheese Fries, Melted Cheese Fries dan Beef Bacon Cheese Fries. Kentang juga ada dua jenis sama ada straight cut ataupun jenis kerinting. Masa makan ni tuan rumah hidangkan straight cut melted cheese fries. 

Kalau tengok dalam gambar tu ada fries, beef gravy dan lambakan cheese. Bila buka kotak tu semerbak bau wangi cheese masuk ke hidung. Rasa dia sedap lah, jarang kentang goreng tak sedap melainkan kentang frozen masak sekali dengan ais beku. Beef gravy tu pun pekat, owner tak kedekut daging sebab masa makan tu terasa ketulan daging lembu. 

Harga untuk setiap jenis menu berbeza sekitar RM11 hingga RM14 macam tu. Portion dia banyak kalau ikutkan sampai boleh kongsi makan berdua. Kentang tu carbs lepastu ada cheese yang senang buat perut rasa kenyang maka cepatlah perut rasa penuh bila makan. 

Ada 7 cawangan Famous Fries Kitchen ni - 
i. Mamamia Kitchen, Wangsa Maju
ii. Prinze Corner, Shah Alam
iii. Kilang Kitchen 2, Petaling Jaya
iv. The Podium, Penchala Link
v. Bukit Bintang
vi. Platinum Walk, Setapak
vii. Bangi Square

Next time pergi Bukit Bintang nak cari kiosk Famous Fries Kitchen ni sebab I nak makan Curly Chili Cheese Fries pulak. Makan panas-panas mesti syok sebab cheese boleh tarik panjanggggggg. 

Post a Comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.