Starbucks Reserve Bukit Bintang Junction

Monday 14 November 2022


Entry dah lama baru nak update sini sebab baru teringat tak berupdate lagi lepastu nak clear storage handphone. Bulan lepas menapak ke Starbucks Reserve di Bukit Bintang sebab ada event dekat area situ. Sebelum balik singgah lah kejap sebab tak pernah masuk lagi sini. 

Starbucks Reserrve ni sama je dengan Starbucks biasa cuma interior dia berwarna hitam dan emas. Dari segi menu pula drinks dekat sini guna biji kopi lebih bermutu dari Starbucks biasa. Even cara brew coffee pun teknik dia lain sikit. Bab harga of course ada penambahan sikit dari Starbucks biasa sebab biji kopi premium. Tu yang Starbucks kabo le, lain macam mana tu kena tanya sendiri barista dekat situ. I pergi order pastu bayar then blah. 


Pardon my appearance lah dah selebet sebab berjalan jauh dari event ke Starbucks ni. Dari heels I tukar selipar je sebab hujan masa tu. Masa pergi ni I malas nak try menu baru ataupun keluar dari zon selesa sebab I nak berselesa je lepas penat cover dua event dari awal pagi. So I order Iced Hazelnut Latte macam biasa. 

Sementara tunggu order siap, belek lah apa ada dekat sini. Memandangkan bulan lepas bulan Halloween jadi ada merchandise edisi Halloween. Menarik tengok merchandise kolaborasi DUCK dengan Starbucks tapi corak dia tak cantik walaupun I suka dengan warna ungu. 



Logo Starbucks Reserve - bintang emas dengan capital R



Bila order dah siap, kitorang naik tingkat atas sebab ruang minum dekat beranda luar tu dah basah kena hujan. Dekat situ cantik sebab ada banyak bunga tapi bukan rezeki lah masa tu nak lepak dekat situ. Sebelum naik tingkat atas ada board untuk penubuhan Starbucks yang ke-300 di Malaysia. Agak baru jugak lah sebab jumlah semua unit Starbucks dekat Malaysia ni ada 387. 

View dari tingkat atas.


Setiap kali purchase drinks dekat sini customer akan dapat coklat Starbucks Reserve dengan wrap berwarna hitam bersama tulisan berangkai Starbucks. Coklat tu jenama Beryl's so tahu la kan rasa dia macam mana. Kalau tak tahu pergi makan sekarang. Dekat Starbucks Reserve boleh dapat cup sleeve berwarna hitam. Bab exclusive ambience tu hmmm sama je macam Starbucks biasa. Disebabkan I pergi masa hujan so ramai lah lepak dekat situ. Itu je lah yang I boleh share pergi minum dekat Starbucks Reserve.

2 comments

  1. Cantik pula tengok deko di dinding dia

    ReplyDelete
  2. Wah.. Nampak eksklusif sangat bila dia bagi coklat dan guna wrap warna hitam..

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.