Minum Petang di Molten Chocolate Cafe, MyTown Cheras

Monday 14 November 2022

 

Bila keluar lepak reunion mesti lah nak cari port lepak yang best tapi Mytown ni tak syok sangat sebab tak ada Starbucks padahal mall kemain besar gedabak. Disebabkan Syiqah baru balik dari kenduri dan masa tu pun dah petang tapi terlalu awal untuk dinner jadi kitorang pergi Molten sebab Syiqah kata sedap. 

Selalu je nampak Molten ni bila menuju ke IKEA Cheras tapi tak pernah nak menyinggah sebab tak gemar sangat dengan chocolate. So tagline dia a piece of happiness tu doesn't suit me very well gituhhhh. 


Cafe Molten ni nampak eksklusif lah dari luar sebab warna tema dengan lighting dan seating menggunakan kerusi bersarung kulit. Masuk dalam cafe ni dah boleh bau wangi coklat. Petang tu memang ramai sangat orang sebab hari Sabtu mungkin. Banyak yang bawa family datang sekali. 


Kitorang duduk dekat dengan bahagian dapur sebab nak tengok chocolate fountain ni. K tipu, sebab itu je meja yang kosong. Seating dia terlampau rapat with each other jadi nak gosip pun tak puas sebab tak boleh cakap kuat nanti orang dengar. Kitorang kena lepak dekat rumah lah senang nak sembang gossip benda lagha tanpa dipandang orang. 



I order churros sementara Syiqah nak makan molten digestive crepe. Macam tu lah rupa dia, lebih kurang Dip & Dip jenis coklat melimpah dekat pinggan, sesuai lah dengan nama cafe. Untuk crepe tu ada vanilla ice cream sekali. Pilihan agak terhad dekat Molten ni dan side dishes tak banyak pun disediakan. Nasib baik ada Churos dengan coklat yang behave dalam mangkuk kecil. 

Rasa dia sedap je lah, churos kan nak beza macam mana lah sangat. Rangup sebab makan masa panas lepastu dip dalam coklat. Tapi kalau diberi pilihan, I prefer Street Churos sebab murah :')

Molten Digestive Crepes tu kureng sikit sebab biskut digestive dia bersepah nak makan. Tak pasti dia guna biskut buatan sendiri ataupun beli dari luar, yang pastinya tak dap. Aiskrim dia rasa kosong. Spoil mood nak gossip lama sebab main dish macam tu. Coklat dia okay okay je lah, tak setara dengan harga. Mungkin silap kitorang jugak tak order Molten Nuts Crepe. 

Another disappointment was my Iced Hazelnut Latte sebab kopi dia tak pekat sangat. Mungkin taste bud dah rosak lepas makan coklat banyak sangat. Idk lah yang penting taknak repeat dah Molten ni. 

Post a Comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.