Sushant Singh Rajput's Death Case : Depression, Bipolar, Schizophrenic Theories Are Bogus?

Tuesday 8 September 2020

Dari awal kes lagi Sushant dituduh menghidap sakit mental bila polis Mumbai bagitahu yang Sushant bunuh diri akibat kemurungan, audio clip perbincangan Sushant bersama financial advisor bila dia mengaku dia bipolar dan juga statement #TheBhatts yang bagitahu Sushant ikut jejak langkah Parveen Babi bila dia ada skizo dan mula mengancam Rhea dan nak bunuh diri. 


Tapi pada 14 Jun juga family sahkan foul play dan akan tuntut bela atas kematian Sushant. Even dalam FIR yang dibuat oleh bapa Sushant, dengan jelas dan nyata yang mereka syak Rhea dan 5 orang yang bekerja dengan Sushant adalah punca Sushant ambil keputusan untuk bunuh diri dan failkan di bawah abeitment of suicide. Teori sakit mental ni juga muncul sejak Sushant berkawan dengan Rhea. Family Sushant minta pihak polis Bihar siasat punca kematian. 

1. Republic TV interview

Republic TV did their best dalam membongkar kes kematian misteri Sushant Singh Rajput setiap hari dalam segmen bersama Arnab Goswami dengan menjemput kenalan Sushant dan juga beberapa pakar dalam bidang masing-masing. 

Semua kenalan Sushant bagitahu yang Sushant bukan lah seorang yang sakit mental. Even bekas kekasih dia, Ankita Lokhande dedahkan sepanjang 6 tahun hidup bersama, tak pernah langsung Sushant kemurungan. Ada masa dia akan affected dengan box office collection tapi hari Isnin dia akan okay balik dan start kerja macam biasa. 

2. ED Dedahkan Whatsapp Chat Rhea

Image

Pihak polis Bihar bekerjasama dengan Enforcement Directorate team untuk menyiasat dari sudut kewangan Sushant berdasarkan FIR keluarga Sushant bila Rhea didakwa menyeleweng duit Sushant. Dari handphone Rhea yang dirampas, ED dedahkan yang Rhea dan juga Jaya Saha masukkan CBD oil dalam minuman Sushant. 

Sama macam yang family Sushant claim bahawa kesihatan Sushant terjejas sebab Rhea. Dari pendedahan ED, team Narcotics Control Bureau (NCB) mulakan siasatan. 

3. Syarat Menjadi Pilot

Sushant masukkan 'flying a plane' dalam 50 dreams wishlist dia dan syarat-syarat untuk menjadi pilot even for private plane sangat strict. Based on this pun kita boleh tahu tahap kesihatan mental Sushant. 


Minit 25:27, Sushant bagitahu kawan dia yang dia nak join aviation training di Houston. Dan medical examination di USA bukan mudah untuk lulus. 


Ikutkan syarat, permohonan dari pesakit bipolar akan ditolak serta-merta kerana gangguan emosi berisiko walaupun baru stage awal. Tak mungkin Sushant tak tahu tentang syarat-syarat kelayakan sebab dia dah pernah apply di India. 

Dalam wishlist dia pun ada impian dia untuk join Ironman Challenge. Even 2-3 hari sebelum meninggal, dia training hard untuk join Ironman. Syarat-syarat untuk join Ironman pun strict macam aviation juga. 

4. Susan Walker 

One of psychiatrist yang rawat Sushant dari recommendation Rhea Chakraborty ialah Susan Walker tapi dia tak ada lesen untuk conduct any diagnose or treatment.

By all this, CBI dah boleh ruled out suicide theory due depression. Enough evidence to turn this as homicide bila ada bukti Rhea masukkan dadah dalam minuman Sushant dan tanam naratif depression, bipolar dan skizo sampai Sushant hilang kewarasan. 

4 comments

  1. Rapi betul perancangan diorang nak kenakan Sushant.. Kejam..

    ReplyDelete
  2. Susan Walker tapi dia tak ada lesen untuk conduct any diagnose or treatment? then still with Sushant utk duit ka ?

    ReplyDelete
  3. Ishh cepat2 lah pembununh Sushant ni ditangkap if betul beliau dibunuh. Jemput join my GA :) http://www.aimisyahirah.com/2020/09/special-september-giveaway-by-misya.html

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.