Spend e-Penjana Di Tealive Sungai Besar

Wednesday 16 September 2020


Selama Tealive beroperasi dekat Sungai Besar ni tak pernah ada kesempatan nak menyinggah tapi masa balik Sabak Bernam minggu lepas saja singgah belikan Tealive satu family sebab nak habiskan e-Penjana haritu. 

Touch & Go pun dah bagi reminder supaya habiskan cepat sebelum hujung bulan ni. Rugi la kan kalau expired. Guna juga untuk RFID tol tapi berapa banyak la sangat dalam RM10 macam tu je. So kita habiskan dekat Tealive confirm laju je licin hshshs


Masa kitorang sampai tu dalam pukul 3 so tak lah ramai orang sangat. Sampai je terus dah boleh order. Nasib baik kitorang dah tahu nak order apa dari dalam kereta lagi. Tapi tu lah, bila dah set order dalam kepala cantik-cantik nanti sampai dekat kaunter kena amnesia pulak. 


Sementara nak ingat balik order tu, scan MySejahtera and check temperature duluuuuuu. Dah settle order dan bayar guna T&G E-wallet, masuk tunggu dekat dalam sebab ada air-cond hehe


Deco dekat dalam cantik walaupun tak besar sangat macam cafe. 





Order tak banyak dan orang pun tak ramai so tak payah la tunggu lama sangat. Haritu ada cakap nak try bawa reusable cup Tealive tu kan? Tapi tu lah, tertinggal pulak dekat office so tak tahu boleh guna balik untuk order baru ke tak 


At first nak bayar 5 drinks guna e-wallet I je tapi adik kata mungkin tak cukup nanti so kitorang split dua. Bila dah bayar tu cukup je kalau bayar semua in single receipt. Tapi takpe lah boleh guna balance untuk duit tol. Lepas ni mungkin boleh guna untuk topup Umobile ataupun beli sosej dekat Family Mart. Anyway mission accomplished! 

3 comments

  1. this kind of booth best utk lepak2 sambil snapping photos kan

    ReplyDelete
  2. Kak Sha dah habis dah.. hehehe.. Shopping buku dekat popular online.. hehehe

    ReplyDelete
  3. 1) Step one: Find out what style wallet he has now.

    A: Most Dads could do without change unless it fundamentally offers an answer for a wallet problem he may be experiencing. Inquire as to whether he likes his wallet and what he would change-believe me that he has been thinking about more than he even realizes. Everyone has areas of strength for an about wallets, simply ask him. NFT Droppers

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.