Day 8 Quarantine : So We Love Bread Now Huh?

Friday 27 March 2020

Walaupun dah seminggu RMO tapi jangan ingat semua pandai bertenang ye. 

Bila Gardenia bagitau diorang akan stop restock roti untuk bulan ni, ramai yang menggelupur pergi beli roti Gardenia. Seorang ambil 2 buku okay lagi tapi kalau dah borong sampai 8,9 buku ni dah kenapa? Jumbo size pulak tu. Roti bukannya tahan lama pun. Seminggu je untuk kau habiskan 9 buku tu haaa. Siap update dalam group roti Gardenia restock dekat mana sebab nak serbu. 

Image

Gardenia kabo berhenti untuk bulan ni sebab production dah cecah tahap maksima bukannya bagitahu nak stop terus production untuk selamanya. Kuarantin baru seminggu tapi otak lemau kemain. 

Bila satu group panic buying, yang lain pun mula lah nak ikut sama padahal brand roti yang lain ada je. Massimo pun okay je kot. Kau nak makan je kan, bukannya untuk bermewah. Ingat la orang lain jugak. 

Image

For covid-19 case, dah mencecah 1,796 dengan 19 kematian. Baru je hari ke-7 ada yang happy sebab ikutkan prediction dia, jumlah sebenar dah menurun. Bila KKM release actual data untuk hari ke-8, angka melonjak lagi tinggi dari prediction dia. Hmmmm 

4 comments

  1. Tak boleh nak hadam.. kenapa nak kena beli roti banyak-banyak.. kalau beli satu sorang pun rasanya cukup.. Paling banyak pun 2 lah kalau family ramai.. Stress bila cari roti, roti tak ada.. perangai..

    ReplyDelete
  2. Betul tu, benda tu dah la ada expired...Jenis haloba ni gerammm.

    ReplyDelete
  3. hahaa. kannn. kenapa nak beli banyak2. kami waktu pkp ni roti 1 buku pun sampai expired tak abis.. better makan nasikk

    ReplyDelete
  4. AJOQQ agen jud! poker online terpecaya dan teraman di indonesia :)
    gampang menangnya dan banyak bonusnya :)
    ayo segera bergabung bersama kami hanya di AJOQQ :)

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.