Day 13 Quarantine : Jumlah Pesakit Covid-19 Sembuh Tertinggi

Tuesday 31 March 2020

Hari ni kerajaan jalankan operasi nyahkuman di beberapa kawasan untuk bunuh kuman dan virus so some of menteri pun turun jugak cumanya entahlah tak faham dengan perangai menteri dan staff diorang ni.

KKM dah tekankan social distancing tapi ramainya turun padang serupa tak payah suruh rakyat RMO. Tak perlu kot turun padang ramai-ramai. Menteri pun tak perlu turun. Nak buat apa? Setakat nak bazirkan PPE dengan tag MENTERI?

Image

But anyway just skip that.

Hari ni officially Sungai Lui diperketatkan kawalan lepas 2 kawasan di JB terima nasib yang sama sampai 13 April nanti. Jalan masuk ke Sungai Lui ditutup ekoran kes positif covid-19 tinggi seramai 71 orang gara-gara pelajar tahfiz Maahad Tahfiz An-Nabawiyyah, Batu 23 terlibat dengan perhimpunan tabligh.

Image

MB Selangor akan salurkan bantuan makanan kepada penduduk Sungai Lui sepanjang EMCO. Kes covid-19 so far dah mencecah 2,626 orang pesakit dengan 37 kematian. 

Image

But on positive note, pesakit covid-19 dah pulih seramai 91 orang dan mencatatkan jumlah paling tinggi untuk hari ni. Yeay for that! Terima kasih frontliners dan kakitangan KKM yang beri sinar harapan. 

9 comments

  1. Kita berharap covid-19 ini segera lenyap sebelum Ramadhan.

    ReplyDelete
  2. Moga terus mengecil angka -angka itu..aamiin.

    ReplyDelete
  3. Semoga makin bertambah yang sembuh...rantaian perlu diputuskan dengan segera...x tahan dah berkurung 14 hari..sambung lagi 14 hari...stress...

    ReplyDelete
  4. serius lahhhh ada tag menteri tu? hahahah!

    ReplyDelete
  5. Moga setiap hari makin ramai yang sembuh dan makin sikit jangkitan...

    ReplyDelete
  6. kann.. perlu letak tag menteri tu, nanti orang tak tau sape kalau tengok mata je tu. hehehehehehe

    semoga angka-angka ni makin mengecil dan bilangan yang sembuh bertambah-tambah.

    ReplyDelete
  7. Hurm.. Entahlah..
    Alhamdulillah bila yang pulih makin ramai..

    ReplyDelete
  8. Alhamdulillah dan tahniah bagi yang dah pulih. Kita doakan semua pulih takde yang terkecuali Insyaallah

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.