Blog Performance Februari 2020

Sunday 1 March 2020

Tarikh hari ni tarikh yang agak penting bagi semua rakyat Malaysia sebab nak menentukan esok cuti ataupun tak gara-gara pergolakan politik  yang berlaku sekarang ni untuk kerusi Perdana Menteri ke-8. Ada yang tengah bingung, ada yang dah start protes, ada yang sujud syukur. I yang tengah bingung tu. Of course terluka dengan backdoor gov tapi let's hope for the best. 

So untuk report card bulan Februari, quite disappointed lah sebab tak cecah target. 

1. PV




Target bulan lepas nak dapatkan all time stats cecah sampai 690k tapi tak lepas, mampu pergi sampai 688k je. Sikit je lagi nak cecah, amboi sangat tau. Blogwalking dah gigih dah bulan ni tapi tetap jugak tak boleh capai. Mungkin sebab entri tak hot sangat kot. Tapi okay lah sebab monthly dah cecah balik 20k. Untuk Mac, mungkin 710k.

2. Post




Penyumbang besar PV bulan Feb, entry Movie Review M4M4 sebab ramai yang kata best so most probably yang datang ke sini akan kecewa la kot. Disebabkan A Aida buat statement panas, naik la entry yang paling atas tu sampai dah naik ke tempat kedua dalam All Time Popular Post. 


Nak masuk dalam all time popular post dah tinggi dah requirement sekarang - 5k PV. Movie review masih lagi mendominasi. 

3. Keywords


Tak tahu lah siapa farhana pangilan tu. Penuh keywords dengan dia je bulan lepas. 

4. Audience


Japan yang datang tu mesti sebab entri coronavirus. Pesnaan penaja, jangan la pergi ke Jepun dengan Korea Selatan ataupun Itali sebab dah di zon bahaya.

5. Bilangan Entri


Pulun jugak lah nak bagi bilangan entri lebih sikit dari bulan Januari punya sebab taknak jatuh. Kalau boleh tahun ni nak menaik je supaya target entri cecah 2000 tu tercapai walaupun nampak mustahil je. Setahun boleh cecah 400 entri je habis kuat pun hahaha anyway happy Sunday everyone!

8 comments

  1. teruskan usaha. selamat maju jaya..hehe

    ReplyDelete
  2. teruskan usaha, in shaa Allah berbaloi! Tapi madyuk jugak pv pana ni.. ^^

    ReplyDelete
  3. keep blogging Farhana. Jangan down walaupun kadang2 rasa performance blog turun.

    ReplyDelete
  4. wahhh banyak betul entry Farhana, akak nk dapat 200 untuk setahun pun payah hehehhe...

    ReplyDelete
  5. alhamdulillah tahniah, fighting! ^_^

    ReplyDelete
  6. Chayook.. Chayook.. You can do it Farhana..

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.