Luckin Kopi, Pasar Seni

Saturday 21 December 2019


Selama ni tengok kawan blogger dok buat review pasal kedai ni tapi kali ni I pulak pergi sendiri sebab tergoda tengok kopi kaw dia. Alang-alang nak jalan dekat KL, I decide untuk breakfast dekat sini sebab dekat je dengan MRT. Turun MRT dah jumpa dah, berhadapan dengan pejabat pos lama Jalan Panggung. 


Not bad la menu dekat sini sebab banyak choice. Even for nasi lemak got many side dishes you can choose. Ada toast, pasta, snacks, masakan western dan banyak lagi. Lama jugak tengok menu sebab rambang mata tak tahu nak pilih yang mana.


Lepas entah berapa belas minit belek dari kulit ke kulit, dapat la jugak penuhkan form menu tu dengan apa yang kitorang nak makan. 

So I pilih Nasi Lemak biasa (how cliche lol), Char Hor Fun dengan Teh Ais Cincau. My sister ambik Nasi dengan Chicken Salted Egg dan Luckin Kopi Kaw. 


Walaupun packed pagi tu sebab orang Selangor cuti tapi service dia tetap tip top. Tak payah risau dengan tempat duduk sebab memang luas kedai makan ni. Ada belah belakang dengan tingkat atas. Since ramai orang so malas nak naik atas untuk jenguk macam mana. 


Tak lama pun ambil masa untuk makanan sampai. Nasi lemak dia macam biasa je lah dah nama pun nasi lemak biasa. Super love sambal dia sebab sedap dan pedas. Yang geramnya bila sambal dia letak sikit je. Benda sedap letak la banyak sikit baru happy nak makan.


Salted Egg Chicken Rice ni fuhhh sedap! Lepas ni kalau datang sini boleh order menu ni. Dah la bagi ayam banyak, crispy pulak tu. Kalau nak pedas, order la sambal nasi lemak sebab rasa dia memang ngam. 


Tbh this is my first time makan Chee Hor Fun so I tak tahu mana lagi sedap. For me biasa je macam makan kuey tiaw rebus kosong tapi sos dia tak kena dengan tekak. Makan CHF ni dengan kuah sambal ataupun salted egg. 


Sambal nasi lemak dia ngam untuk semua makanan kan? Happy betul makan. Macam nak curi resipi sambal nasi lemak dia hshshs


For drinks, Luckin Kopi Kaw is a must! No wonder lah ada set dia letak kombo dengan Luckin Kopi Kaw ni sebab tak menyesal bila order. Teh Ais dia pun nikmat la bila minum sebab pekat. Berbaloi baloi sangat order. 

Nak jadi fav eat place senang je, serve teh ais power confirm melekat terus di hati hewhewhew. 


Decoration kedai ni cantik walaupun simple je. Ada jugak ruang dekat tengah tu untuk bergambar but since I dah kenyang makan, all my pictures look bloated pffttt


Dekat sini ada free biscuits dengan air masak so refill lah banyak mana nak. Thanks for the warm services and happy foods, nanti I datang lagi makan dekat sini! 

5 comments

  1. Ya Allah. Menggodanya makanan dia tu. Nasib baik dah kenyang. Haha

    ReplyDelete
  2. sedapnyaa..nasi lemak nampak sedap..

    ReplyDelete
  3. seciput sungguh samabl dia, extra caj kot kalau minta lebih

    ReplyDelete
  4. Kopi dia memang nampak kaw.. makan sedap perut senang hati..

    ReplyDelete
  5. nice nyer.
    kl byk tempat makan yg ohsem :) love them.

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.