Blog Performance Bulan Februari 2018

Tuesday 6 March 2018

Untuk tahun 2018, rasanya azam untuk blog banyak yang dah boleh cross out dan buat yang baru sebab banyak yang dah tercapai. Yeay! Tapi statistik ni dari Blogger je bukan dari Google Analytics. 

1. PV sebulan 5,000

Ni target asal untuk 2018. Tak sangka sekarang dah nak cecah 10,000 sebulan. Happy sangat bila tengok PV banyak naik lepas dah tukar domain. So next target 20,000 PV sebulan. Sebulan tau bukan sehari, jangan buat terkejut teruk. 


2. PV harian 300

Macam dalam gambar dekat atas, PV harian pun dah exceed target. Ada juga yang tak cecah 300 tapi untuk permulaan Feb lah. Masuk tengah sampai ke hujung Feb tu ada jugak yang turun tapi tak lama. Hari-hari lain memang cecah 300. Dan yang paling tinggi masa 19 Feb 2018 dan penyumbang terbesar masih lagi dari FB. 



Rasanya sebab movie review Along With The Gods dengan single Sampai Ke Hari Tua since both yang paling tinggi view untuk dua hari tu.


Sembang pasal post, ini 10 entri popular untuk bulan Feb 2018.



Disebabkan sembang pasal Btown, menyumbang juga PV dari India which is the fourth place dalam stats.

Based on keywords tak banyak sangat pun yang berubah tapi ada tambahan untuk post MR : The Taxi - Kim Sa-bok mati



3. Bloglist 20 blog

Lama jugak nak tersenarai dalam 20 blog ni pun and some of it for temporary period je. Nak tersenarai dalam bloglist orang bukan senang. Lagi satu hal bila tersenarai pun takde effect sebab letak sebagai hiasan sidebar hadiah menang GA je. Anyway, nak try target 30 blog pulak. 

Sejak dah beli domain ni dah kurang lah sikit malas nak update blog tu sebab dah target 2 post sehari, 10 giveaway, contest, segmen sebulan, 50 blog/post untuk dilawat setiap hari. Kadang cecah la target tu, kadang macam malas nak buka blog. Anyway, harap performance bulan 3 makin bagus sebab jumlah post pun makin bertambah tiap bulan. 

 

Before this end, nak cakap terima kasih banyak kepada yang selalu sangat komen dekat sini terutamanya yang tersenarai dalam box ni. Tak banyak berubah pun dengan tahun lepas, muka yang sama cuma ada muka baru, si Hana comel. Terima kasih ye semua. Yang mana belum ada dalam circle diorang, singgah lah ke blog yang tersenarai ni sebab semua pun letops. 


Harap mencapai target untuk bulan Mac ni and kalau ada rezeki lebih, rasa nak buat cash giveaway  sebagai tanda penghargaan untuk semua. Have a nice day ahead guys. ❤🌸

22 comments

  1. Wah.. Chayook.. chayook farhanna..

    ReplyDelete
  2. Woahhh!!! Kak FJ sangat powerful! ^^ terasa kerdil Hana yg memiliki page views harian yg tak sampai seratus ni hahah ^^ keep going! Keep inspiring! And stay awesome! ^^ good luck for everything!!! :3

    ReplyDelete
  3. Fighting sis :) Hee. Ika rasa mcm kita duduk dedekat je la. Sebab akak ada mention Star Avenue kan? Ika duduk area situ jugak hehe.

    https://ikashoid.blogspot.my/2018/03/book-review-bila-kupetik-gitar-by-fahmi.html

    ReplyDelete
  4. rasa seronok sangat2 kan bila tgok pv tiap2 hari makin meningkat..
    all the ye dik :)

    ReplyDelete
  5. tahniah....teruskan berkarya di blog.

    ReplyDelete
  6. Tahniah farhanan.. review movie tu yg best. Sbb ramai pengoogle before tgk movie akan baca review dulu..heheh

    https://byshaz.blogspot.my/2018/03/buat-duit-secara-meluas-dalam-blog.html

    ReplyDelete
  7. Tahniah Farhanna.. Nama akak aje yang belum tersenarai kat commentor awak, hihi selalu jadi silent reader jea... sori...

    ReplyDelete
  8. wah rajin sungguh bedah siasat blog..

    kalau dibuat perbandingan { tak semestinya betul ] blog saya masih terkebelakang berbanding blog ini..

    tahniah dari saya dan selamat berblogging

    ReplyDelete
  9. rajinnya research blog sendiri..hihi

    ReplyDelete
  10. fuhhh terbaik la farhana..sy bru je berjinak jinak..hahaha...

    semoga terus berblogging dan hasilakn entry yg bagus2 lg tau !

    ReplyDelete
  11. Kaji selidik sungguh Farhana. Details haa :)

    Keep on blogging Farhana! Semoga capai target. Sehari dua post bagi Siqah dah wow!! 😁 Rasa seronok bila tengok PV bertambah kan.

    ReplyDelete
  12. Tahniah tahniahh. Dalam peranvangan nak tukar domain jugak. Tapi nak stabilkan duluu peformance ^^

    ReplyDelete
  13. i ni silent reader you tauu. sorry jarang komen tapi suka gila baca blog u. keep writing yea 😊

    ReplyDelete
  14. Wow..banyaknya pageview awak! Kagum betul..nice sharing. Banyak benda baru saya belajar ni :)

    ReplyDelete
  15. Wahhh banyaknya pv tu. Ciktie tak berapa pandai sangat la nak tengok benda tu huhu

    ReplyDelete
  16. Tahniah pv banyak. semoga terus sukses dalam blogger

    ReplyDelete
  17. tahniah teruskan usaha, bagus siap ada target gitu

    ReplyDelete
  18. Wah, hebat tu. Teruskan usaha yer...

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.