Tahniah Mark Adam Juara Bintang Bersama Bintang 2018

Monday 5 March 2018


Mark Adam terpilih sebagai pemenang untuk Bintang Bersama Bintang 2018 semalam dengan hasil markah juri 70% dan undian peminat 30%. Mark memenangi RM100,000 tunai lantas menunaikan janjinya untuk memberikan RM15,000 kepada peserta lain – Issey, Shuk, Ajak, Achey.

Tbh tak pernah layan pun BBB ni  pun tapi lepas baca entri Cikla, saja nak layan persembahan malam tadi since Cikla attach sekali video persembahan Mark Adam dengan Khir Rahman. But performance Mark Adam for me quite hambar actually kalau nak dibandingkan dengan persembahan peserta lain.


Walaupun performance Shuk dengan Uqasha Senrose banyak lari dari rehearsal (Shuk sendiri yang cakap) tapi still I find it amusing nak pula part Uqasha. Lagu yang diorang berdua nyanyi pun best. Cumanya macam terjongket kening bila Shuk perli Uqasha kes tudung, err she's your partner kot. Kesian jugak tengok Uqasha kena macamtu in public. No wonder lah dia banyak buat silap but still she's cute. 



Persembahan Ajak dengan Shahrol walaupun ada resemblance dengan performance diorang masa Maharaja Lawak Mega tapi still best nak layan. Penat nak gelak part Man pujuk Mael tu. 


Berdekah tengok persembahan Achey dengan isteri dia, Anne. Walaupun starting tu macam hambar tapi bila masuk part songket tu dah mula menarik dah tambah pula bila Anne menari raver sampai angkut satu bas budak sekolah naik atas stage. Happening sangat. Tak pernah tengok Anne sebelum ni walaupun dia famous dekat Youtube but hey, she’s really great onstage. Tak nampak kekok pun. Comel pulak macam budak sekolah.


Last performance I've watched, Issey dengan Syafiq Kyle. Sama jugak macam performance Achey, starting hambar tapi bila masuk character lain baru nampak menarik. Issey score point bila dia buat lawak sambil berdakwah. Mesej sampai walaupun ringan je. Tapi paling lawak part ustaz suruh perompak ambil wudhu’. You guys have to watch that part. And my oh my happy sangat bila Issey ubah lagu Muskurane sebab lagu tu one of my fav in Arijit Singh’s collection. Syafiq Kyle rap pun another gem in this performance. Power okay dia rap lagu Alhamdulillah. Do watch it.


I didn’t watch the whole show so I'm not sure apa yang juri komen but all in all their performance memang best except Mark Adam walaupun dia juara, I’m sorry. Tskk. And last night mostly perli Neelofa dengan kes Zouk dia. Shuk yang suka Neelofa tu pun join sekali. Grilling others to make audience hook with your show is so lame. 

10 comments

  1. Mark Adam ni kan.. mmg layak pon..
    dia ni lawak ke atau mmg itu dia..xleh nk jangga
    tapi mmg xleh la ngn dia..
    even tweets2 dia pon gelak mati dah baca

    ReplyDelete
  2. Sukar dr seornag penyanyi yang tak petah BM melawak di pentas macam ni. Menang dia tu bukan menang biasa tu. Lagipun bagus juga dia menang, merasa juga rakan lain.

    ReplyDelete
  3. kehebatan Mark Adam ialah lawaknya yang selamba..

    saya pernah menonton dari episod awal ...

    cuma Final sahaja tak tengok kerana masa tidak mengizinkan

    ReplyDelete
  4. Tahniahh Mark Adam!!! ^^ heheh :3

    ReplyDelete
  5. saya ingat achey or syuk juara semalam
    tapi rezeki Mark Adam
    hehehe

    ReplyDelete
  6. mesti ramai ingat Achey huahuahua.. tapi akak suka je Mark Adam menang yeay hehe..

    ReplyDelete
  7. Tahniah Mark Adam.. Dia cakap je pun dah buat orang gelak..

    ReplyDelete
  8. Mark menang! Memang dah target malam tu Mark atau Achey menang..tahniahla..

    ReplyDelete
  9. aida sempat tgk 2 episod aje ni.
    then dah terlupa, farhana.
    ok la mark menang. semua nye power bila presentation :)

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.