KFC Golden Egg Crunch

Thursday 8 February 2018

Last week and week before that bersepah yang post dah try set ayam KFC flavor baru, golden egg crunch ni tapi tak lah rasa macam nak try sebab looks weird and probably taste weird. Tapi disebabkan dia kata sedap, I pun join sekali lah tapi kongsi je dengan dia.

The ingredients : salted egg, curry leaves and sweet basil

Illustration :

Image result for kfc golden egg crunch

Reality :

 

Nampak lah golden dia tapi tak jauh beza sangat pun dengan ayam biasa. The taste? Manis sangat campur dengan minyak jadi kembang tekak. So I avoid makan kulit sebab isi dia macam biasa je. Tak terjejas sangat pun. Rasa dia macam makan nasi dagang hahaha tapi dia kata dekat area dia taste better so I guess dekat area Subang Airport kot yang tak reti masak. Sebab different franchise different taste kan? And even mash potato pun rasa masam. Dah nak basi agaknya. Malang betul nasib. Tapi nasib baik ada sarsaparilla, its my fav since I was kid. Terus rasa nak terjah A&W. 

Set yang kitorang ambik ni dinner set - 3pc ayam equal to RM19.90 while 2pc ayam, RM16.90. Berbaloi? Nope. Repeat again? Never. Kalau nak repeat pun maybe tunggu orang belanja dekat franchise lain. 

Sekarang ni kalau nak makan ayam goreng I pergi McD je. Worth the price and time. Tapi ayam gunting Uncle Bob lagi sedap antara semua hahaha. 

Anyway, siapa yang dah makan KFC Golden Egg Crunch ni? Sedap tak dekat area korang? 

8 comments

  1. dapnyeee semalam baru mkn fepci tapi bukan order menu ni laa :D

    ReplyDelete
  2. alamak..xsedap kan? hurm.. klu manis cmpur minyak.. mcm mna nk makan tu? haih!
    off the list , tapi kan.. kfc biasa now pon..x sesedap dulu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha'ah tak sedap dah macam dulu tapi bau dia tu yang buat lemah iman hahahaha

      Delete
  3. Sedapnya.. tapi sekarang nak elakkan makan fast food.. hurmmm

    ReplyDelete
  4. Siqah baru tengok iklan ayam golden ni semalam. Farhana dah makan dah. Hehe. Siqah teringin juga nak rasa, sekali jadilah kan. Gambar ilusi dan realiti sumpah lawak. Haha.

    KFC Subang Airport means Farhana pergi KFC yang kat kilang2 tue ke? Sekali Pizza kan ada kat situ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha ha'ah siqah dekat situ la so jangan pergi sana sebab dua dah product dia tak sedap.

      Delete
  5. i never really like ayam dekat KFC. too oily

    ReplyDelete
  6. cikyan makan je. suka je. asal ayam.. semua cikyan bedal..hahahha.. not bad la..bagi cikyan, seklai try pon dah cukup kot..hahhaha

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.