Movie Review : Wonder

Tuesday 13 February 2018

Related image

Director : Stephen Chbosky
Cast : Julia Roberts, Owen Wilson, Jacob Tremblay, Izabela Vidovic, Noah Jupe, Nadji Jeter, Bryce Gheisar.
Genre : Drama
Running Time : 113 minutes
Trailer :

Wonder is just a simple storyline movie that you can just chill and your tears running down through your cheek without you even notice! I really love movie with just a simple story and carry just a simple message about life for our society. Movie Wonder diadaptasikan dari sebuah novel yang bertajuk Wonder hasil karya R.J. Palacio, diterbitkan pada tahun 2012 yang mengisahkan tentang August Pullman a.k.a Auggie (Jacob Tremblay) yang dilahirkan tidak normal, 'mandibulofacial dysostosis' dan perlu melalui 27 jenis pembedahan untuk teruskan hidup. Bila menginjak ke alam persekolahan, Isabel (Julia Roberts) memaksa Auggie untuk masuk ke sekolah selepas bertahun home schooling. 

Image result for wonder review

Even satu family tahu pergi ke sekolah dan jumpa dengan orang lain akan bagi pengalaman buruk kepada Auggie tapi diorang nak Auggie berdikari & lawan rasa takut tu. But turns out school life Auggie tak teruk mana pun dengan adanya Jack Will & Summer yang berkawan dengan Auggie sebab karakter Auggie yang kelakar & pandai. Tapi movie Wonder bukan dari perspektif Auggie je tapi dari perspektif karakter lain and put it altogether and becomes so emotional yet so warm and close to our heart. What makes it more beautiful because the line-up cast is powerful and talented. 

Movie ni ketengahkan mesej #ChooseKind and watak Jack dengan Summer yang banyak main peranan untuk sampaikan mesej ni. Memang sometimes kita ada tersilap buat pilihan but still we can make amends and fix what's broken. Of course there's bully in that school thus hate Auggie's appearance so much, its cliche but its the reality we live with it since ages ago. I really love a scene where Via said, 'Auggie not everything in this world is about you'. Even you're the saddest person in the world yupp betul cakap Via, bukan semua benda dalam dunia ni pasal hang ja. And speaking of Via, not only she's beautiful but come with talent package as well. How it feels to be the least your parents cared about? Macam mana rasanya bila terpaksa mengalah setiap masa and your parents expect you to be independent. Masing-masing ada masalah masing-masing tapi macam mana cara diorang berdepan dengan masalah tu yang menjadi highlight. 

Wonder is a well-crafted, full with emotion, engaging and beautiful. Try la tengok with the whole family. Since ni movie kedua Noah Jupe I've watch, I think I'm a fan of him. Dah la comel, gelak pun comel, pandai berlakon pulak tu. Happy jugak dapat anak macam dia gittewww

Related image

1. Team Production +1, 2. Visual +1, 3. Audio +1, 4. Storyline +1, 5. Casting +1, 6. Genre +1, 7. Themes +1, 8. Editing +1, 9. Social Message +1, 10. Personal Thought +1 = 10/10

5 comments

  1. good sharing..best jalan ceritanya !

    ReplyDelete
  2. memang antara movie yg nak tgk..but masa kuar wayang tu, Ian n Iris tak nak tgk...so tunggu CD jer la

    ReplyDelete
  3. sy tgk ms premiere filem ni... suka filem ni sbb ada julia roberts dan part plg best bg sy tentulah bila jack dpt tau siapa 'kawan sebenar'...

    ReplyDelete
  4. yes cite ni laaaaa. baru teringat nak tgk cite hari tu tp x igt cite ape

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.