A Beloved Superstar, RIP Sridevi

Monday 26 February 2018

Ahad lepas 25/02, SriDevi menghembuskan nafas terakhir disebabkan heart attack dalam bilik air hotel di Dubai semasa bersiap untuk makan malam dengan suaminya, Boney Kapoor di Jumeirah Emirates Towers Hotel selepas menghadiri majlis perkahwinan Mohit Marwah, anak sepupunya. 

Selain family SriDevi yang susah untuk terima berita pemergian ni, of course the whole Bollywood industry tak percaya dengan kematian SriDevi since she’s a healthy person. In addition, Sanjay Kapoor adik ipar SriDevi keluarkan statement yang SriDevi memang tak pernah ada sakit yang berkaitan dengan jantung pun. 

SriDevi, Boney Kapoor dan anak perempuan bongsunya, Khushi berada di Dubai selama seminggu untuk perkahwinan Mohit. Anak perempuan sulung, Jhanvi ada di Mumbai busy dengan shooting movie debutnya, Dhadak. A heartbreaking moment for Jhanvi I bet since she’s not even there to spend last moment with her beloved mom. Plus, SriDevi memang excited sangat nak tengok Jhanvi debut. 

Related image

Sebelum mayat SriDevi diterbangkan ke Mumbai, they have to go through with Dubai authorities untuk pastikan kematian SriDevi memang natural cause since kematian berlaku di luar hospital Dubai. Funeral akan berlansung di Mumbai, di rumah Anil Kapoor dengan kehadiran semua ahli keluarga, saudara-mara, rakan selebriti dan media. 









It such a great lost for Bollywood industry and of course fans. Start acting since she's 4 yo, become a superstar in 80's era through Chaalbaaz, Naagin, Lamhe and Chandni thus now an acting legendary. My fav movie of her is Judaai, English Vinglish and Mom. Her songs, Hawa Hawaai and I Love You in Mr India. SriDevi’s last appearance will be seen in SRK’s upcoming movie, Zero. Rest in peace SriDevi mam. Forever will be missed. 

9 comments

  1. Cantik dari muda sampai tua SriDevi ni

    ReplyDelete
  2. rip sridevi. tak berapa kenal dia ni. hehe

    ReplyDelete
  3. Sri Devi ni cantik tak dimakan usia..
    Sekarang tinggal kenangan..

    ReplyDelete
  4. Heart attack ni one of the silent killer kan. Sgt bahaya.

    ReplyDelete
  5. sy igt lg ms dia kawen dulu sy betul2 xsuka suami dia sbb bg sy dia berhak dpt lelaki muda

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.