Cannes 2022 Fashion Files | Aishwarya Rai Bachchan

Tuesday 12 July 2022

 

Jarang betul nak letak expectation tinggi kalau Aish yang pergi Cannes ni sebab dah tahu dah stylist dia tak bertukar dan selalu menghampakan. Tak faham kenapa Aish tak cari stylist baru walaupun ramai yang minta dia step up the game. Tahu lah dia duta kekal dengan L'oreal tapi sayang lah dia duduk dekat takuk yang sama dekat acara prestij macam Cannes. 

1. First Look


Untuk airport look, Aish mengenakan pakaian serba gelap di mana shirt berwarna kelabu dipadankan dengan skinny hitam. Blazer berwarna hitam dengan corak doodles sebagai hiasan. Handbag kulit hitam dan juga ankle boots dengan warna yang sama. Kalau Aish tak pakai blazer tu mesti nampak hot.

2. Neon Pink


Outfit ni depends dengan keadaan, ada masa dia nampak cantik, ada masa nampak macam makhluk pink. Mungkin sebab tak nampak details pada outfit ataupun terlampau senada baik dari design, potongan ataupun gaya pemakaian. Pant suit berwarna pink neon rekaan Pierpaolo Piccioli dari butik Valentino ni dilengkapkan dengan pointed heels dari butik yang sama. 

Mungkin lagi cantik kalau seluar tu skinny supaya tak menutup keunikan heels yang dipakai. Warna neon macam tak ngam dengan Aish bila muka dia nampak tenggelam dalam tona warna tersebut. 

3. Casual Day


Nampak macam Aish repeat je balik pakaian sebelumnya untuk keluar makan dengan keluarga sebab warna yang sama. Tapi tengok details pada blazer macam tak sama. Dia nampak lebih cantik dengan casual outfit macam ni kecuali strap heels dia. I wish she opted for sneakers macam Abhishek pakai instead of that heels. Aaradhya looks pretty by the way ;)

4. Silky Silhouette 


Tayangan perdana filem Top Gun: Maverick merupakan karpet merah pertama untuk Aishwarya Rai Bachchan. Tampil feminin dengan gaun hitam yang sarat dengan bunga hiasan pelbagai saiz dan warna dari butik Dolce & Gabbana. 

Quite disappointed actually with this gown. Badan Aish yang berisi nampak lagi berisi bila pakai gaun kembang dengan material yang keras buatkan Aish tenggelam. Bunga hiasan pun bersaiz ekstra besar baik di bahagian bahu ataupun bahagian bawah. Bila Aish bergambar diapit oleh orang lain, nampak cantik je gaun ni. Tapi bila dia seorang nampak tak cantik. Macam plastik sampah terkoyak keluar bunga ibaratnya. 

Tapiiiiii gaya rambut dan tatarias wajah Aish tampak cantik dan sesuai dengan tema yang dipakai pada majlis tersebut. Aish nampak feminin dan berseri. 

5. Pink Sequin


Ingatkan dress D&G tu dah cukup mengecewakan, here comes the worst dress ever from the same label. Sesiapa pun yang cadangkan dress ni dekat Aish patut dipecat. Looks horrendous! Dah lah tak ada shape, kain yang meleret tu pun tak cantik bentuknya, sequin yang digunakan pun tak sesuai. Cape dekat belakang pun macam belon parti yang dah hilang angin. 

Patutnya buat sleeve cape yang keras supaya nampak terletak cantik dekat bahu. Kalau tak nak guna material yang keras pun, guna lah chihffon atau organza supaya tak nampak berkedut seribu. Biar dia nampak beralun cantik je bila pakai. Trail tu pun tak perlu sebab pergi dinner event kot, tak rimas ke nak berjalan dekat dalam banquet hall tu? 

6. The Birth of Venus


“We live for art. We wanted to create magic, and Aishwarya’s timeless beauty has an almost other worldly charm, she inspires stories. Presenting Aishwarya as the new-concept Venus,” expresses Gaurav Gupta

Happy betul bila tahu sculptured dress berwarna violet ni hasil rekaan fashion designer terkenal, Gaurav Gupta. Custom-made dress ni dibuat khas untuk Aish dan mengambil inspirasi dari seni karya pelukis arca Itali, Botticelli.


Bukan saja mencuri perhatian kerana keunikan corak yang digunakan dan kombinasi warna yang terhasil dari manik yang digunakan, cape di bahagian atas juga menambahkan drama. Bergaya dengan pose apa sekalipun tetap nampak cantik. 

Makeup yang tebal di bahagian mata dengan wing eyeliner di bahagian atas dan eyeshadow berwarna gelap. Rambut yang dikumpulkan di bahagian kiri untuk serlahkan earpiece berbentuk kepak berwarna silver. Perfect for a goddess beauty!

Tepat lah pilihan Aish untuk guna khidmat Gaurav Gupta untuk mencipta fesyen ikonik bersempena 20 tahun berjalan di karpet merah Cannes. Walaupun kecewa dengan wardrobe dia yang lain, dress terakhir ni dah tebus rasa kecewa tu. 

2 comments

  1. Dari atas sampai second last, macam tak percaya, dia Aish.. haish!!

    ReplyDelete
  2. masih lawa lagi ash ni anak pun dah remaja comel pulak tu

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.