Blog Performance Mac 2022

Friday 1 April 2022

Cantik kan poster I bulan ni? Haaa letoppps! 

Sejak dah guna Canva pro ni kemain fefeeling poster designer uolls. Bulan Mac I happy lah tengok blog performance sebab banyak benda best nak simpan kat sini dan share dengan semua. 

1. PV


Untuk bulan Mac, boleh tahan tinggi lah PV untuk sebulan sebab mencecah sampai 200k bila ada hari yang cecah tinggi sampai 11k ke atas. Tak sangka lah boleh naik tinggi macam tu sebab bulan Februari dah jatuh. Unexpected betul pola dia, nak naik nak jatuh ikut suka dia. Actually bukan ikut suka lah sebenarnya, more to movie atau drama apa yang keluar bulan tu. Macam bulan 3 tengah hot dengan movie The Pirates 2 sampai berminggu trending dekat Netflix. 

Bila monthly PV meningkat banyak, haruslah meningkat juga dekat all time PV. Ada harapan ni hujung tahun naik ke 3 juta pulak. Hopefully bulan depan dapat cecah 2.5 juta hehe

2. Posts 


Berbeza dengan bulan lepas bila Popular Post bulan ni lebih banyak masuk entry baru macam movie A Thursday, drama The Fame Game, The Pirates, Love and Leashes, Kampung Pisang Berbuah Dua Kali, drama Villa Kristal etc. Semua ni antara yang trending lah dekat socmed. So no wonder lah ramai yang mencari. 

3. Keywords


Kalau update movie atau drama Melayu mesti ada yang cari download movie dekat sini. Dekat sini ada review je lah, link download memang nan hado lah cerita dia. 

4. Bilangan Entri

Perform betul jumlah entry untuk bulan April sebab banyak dapat press release dari Astro. Masa kuarantin pulak dok layan Treasure Map, I hentam buat by episode so dapat lah free 29 entry haha. Habis kuarantin dapat email dari Yoodo sebab nampak blog bertemakan Kpop haaa penangan layan banyak sangat movie, drama dengan variety show Korea. Padahal blog ni dulu wujud sebab nak review movie Hindustan tapi sebab diorang pun tak perform, kita beralih angin ke Korea. 

Bulan Mac ni selain dari performance blog yang positif, I pun dihubungi oleh beberapa streaming platforms yang popular dekat Malaysia - Astro, WeTV, Disney Hotstar and I am soooo grateful for that. For that, I nak ucapkan terima kasih untuk semua yang tak putus berkunjung ke sini dan naikkan pageviews untuk mana-mana entry. Tak mampu nak extend the gratitude dengan hadiah grand tapi I akan cuba sehabis baik untuk balas kunjungan. Selamat berpuasa semua :)

9 comments

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.