Shaadi Mubaraak Vicky Kaushal & Katrina Kaif!

Friday 10 December 2021

Happy bila tengok official wedding pictures dari Vicky dengan Katrina lepas rasmi jadi suami isteri semalam. Tak sangka betul marriage proposal dekat Screen Award tahun 2018 jadi kenyataan. Vicky memang dah lama crush dekat Katrina Kaif sejak zaman dia masuk acting class. Lagu Teri Ore, lagu favorite dia. 


Lepas tengok dia have fun usik Katrina dekat stage Screen Awards, banyak la interviewer suka petik nama Katrina, sama juga dengan Kat bila KJo tanya pendapat dia tentang Vicky Kaushal dekat Koffee With Karan. Masa ni nama Vicky baru nak naik dalam industry then Vicky berlakon under Dharma dalam movie Uri. 

Lagi bertambah mesra bila Film Companion set-up satu interview bila Katrina dengan Vicky sembang with each other berdasarkan soalan-soalan yang disediakan. Dekat situ boleh nampak lah masing-masing shy shy cat lepastu Vicky follow instagram account Katrina  and actively engage with her. 



Sejak dari tu selalu lah nampak Vicky dengan Kat dalam satu event tapi tak ada gambar bersama. Ada nampak diorang berbual tapi kena zoom dari gambar orang lain. Macam gambar perayaan Holi di rumah Priyanka, gambar diorang dekat movie screening Sunny Kaushal ataupun dekat wedding ceremony saudara Vicky. 

Makin bertambah kuat spekulasi Vicky dengan Katrina bercinta bila Katrina kantoi pakai baju Vicky dekat airport ataupun pergi gym. Masa lockdown pulak Vicky update gambar penyapu sama dengan penyapu Katrina. Penyapu dia lain sikit tau, bukan jenis yang biasa jual dekat kedai tapi ala vintage / bohemian. Lepastu both of them kena covid sama-sama. 




Tup tup bulan 11 dah kecoh Vicky dengan Kat nak kahwin padahal baru je dengar spekulasi bercinta. Both sides denied the rumours sampai lah kenyataan rasmi keluar dari kedua-dua keluarga yang Vicky dengan Katrina akan berkahwin di Sixth Sense Barwara Fort, Rajashtan. Special codes akan diberikan kepada tetamu yang datang. 

Antara rakan dari industri yang dijemput ialah kawan baik Katrina sendiri, Anushka Sharma, Anaita Shroff Adajania, Neha Dhupia dan Angad Bedi, Kabir Khan, kawan baik Vicky, Malavika Mohanan.  

Semua ahli keluarga dan tetamu tak dibenarkan rakam atau ambil gambar dekat majlis ni sebab perkahwinan ni terikat dalam kontrak bersama Amazon Prime Video bila hak tayangan eksklusif dijual sebanyak Rs80crore. Tak pernah lagi mana-mana streaming platform dapat tayangan eksklusif ni, kira Amazon paling bertuah lah. 



Sementara nak tunggu gambar rasmi keluar, dapat la jenguk sikit gambar dari pihak media. Dari jauh boleh nampak Kat senyum lebar. Dua minggu sebelum perkahwinan ni dok main guessing games, Vicky dengan Katrina akan pakai busana dari pereka mana. Masa nampak staff Falguni Shane & Peacock bawa baju untuk Katrina tu dah excited dah rupanya baju tu untuk majlis lain. Untuk wedding, Katrina pakai lehenga merah dengan sulaman emas dari pereka terkenal, Sabyasachi. 


Kalira berwarna emas yang dipakai oleh Katrina pula mencuri perhatian kerana kreativiti pereka barang kemas. Kalira 24kt emas ni adalah 100% handmade dengan menggunakan besi terpakai yang terdapat di Lucknow dan Jaipur. Menggunakan idea untuk menyimpan kenangan manis pada kalira tersebut, corak burung merpati digunakan dan memegang coin charm ornaments dengan mesej yang ditulis oleh pengantin perempuan kepada pengantin lelaki. Sesuai lah idea burung merpati yang melambangkan penyampai mesej pada zaman dahulu. 

Dekat coins tu ada several words kesukaan Katrina macam Elysian yang bermaksud syurga, Alpaca, Cleep, Mitter dan 15 Jun. Boleh jadi tarikh 15 Jun tu tarikh Vicky propose Kat sebab birth date diorang bukan pada tarikh tu. Awwwdorable!


Happy sangat tengok gambar rasmi perkahwinan Vicky dengan Katrina ni sebab banyak happy moments dekat majlis tu. Muka happy Vicky dengan Katrina tak payah cakap lah, memang jelas terserlah sangat kebahagiaan tu. Bila close up nampak eyeliner Kat dah smudgy sebab dia menangis. 

For Katrina's fans like me, this wedding is quite a blessing indeed. Sebelum ni banyak sangat cerita buruk pasal Katrina dengan Salman Khan ataupun Ranbir Kapoor. Of course yang paling teruk bila keluarga Kapoor layan Katrina dengan teruk padahal anak diorang tak lah precious mana pun. Baik fans atau non-fans, layanan tu bagi gambaran buruk terhadap keluarga Kapoor sendiri. Cara Ranbir tinggalkan Katrina pun kejam, tak cukup dengan tu siap sebarkan cerita padahal Kat lebih kepada berdiam diri. 


Bila Vicky datang dalam hidup Katrina sebagai peminat, kenalan ataupun life partner, boleh nampak cara dia hormat dengan Katrina. Keluarga Vicky pun happy dengan Katrina even adik Vicky pun selalu sebut nama Katrina dalam interview. He's such a gentleman and a humble person. I paling suka gambar masa 7 Pheras ni sebab Vicky pegang tangan Katrina sepanjang perjanjian mereka berdua untuk hidup susah senang bersama. 

Dah banyak kali Katrina bagitahu dalam interview yang dia nak hidup dalam keluarga yang harmoni, dia nak anak-anak dia ada ayah yang supportive sebab zaman dia kecil dia membesar tanpa ayah dan perlu travel ke banyak negara. Even dia bercinta dengan Salman pun dia tak dapat berkahwin sebab Salman tak ready. Sama juga dengan Ranbir yang susah nak setia, family Ranbir pun tak suka. 

❝Only love and gratitude in our hearts for everything that brought us to this moment . Seeking all your love and blessings as we begin this new journey together.❞— Katrina Kaif 


Bila tengok gambar kahwin Katrina ni baru perasan yang semua girl crush and superstar actress zaman 2000 dulu dah berkahwin dah. Bebo, Priyanka dengan Katrina masing-masing ada jatuh bangun dalam industri, ada bad relationships dengan exes tapi end up jumpa dengan cinta sejati. 


Their journey makes me believe in happy endings. Have a happy and blessed marriage life Vicky & Katrina. 

4 comments

  1. What a lovely couple :) I wish happiness...

    ReplyDelete
  2. tengok gambar orang kahwin pun dah cukup buat kita happyy

    ReplyDelete
  3. baguslah tak jadi dengan Salman. hehe. semoga berbahagia Kat. Dahsyat netizen India, penyapu pun diorang perati

    ReplyDelete
  4. cantiknya katrina dengan suami dia :)

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.