Starbucks | Ice Cube Caramel Cloud Macchiato

Sunday 28 February 2021

Minggu lepas Starbucks keluarkan drinks baru edisi 'cloud' bersempena Women's Day. Edisi cloud ni adalah gabungan kolaborasi Starbucks dengan Ariana Grande sebab dia suka emoji awan. Ariana dah tweet sebanyak 98 emoji awan dekat Twitter dia. Budak intern mana entah kena suruh kira berapa banyak jumlah emoji awan dalam tweets Ariana Grande. T.T


Tapi tu cerita tahun 2019 lah, sekarang ni release balik tahun 2021 dengan 3 pilihan sebelum Women's Day menjelang tiba. Sebelum you guys judge I fan Ariana Grande, I jawab siap-siap okay. I beli sebab nampak orang cakap sedap. I tahu pasal Ariana Grande pun sebab nak tahu berapa kalori drinks ni. Jawapannya 197 kalori dalam satu cup. 

Antara Ice Salted Caramel Cloud Macchiato, Caramel Cloud Macchiato dengan Salted Caramel Cold Brew, I pilih Caramel Cloud Macchiato sebab tak suka ice salted andddd tak suka cold brew sebab kopi dia pahit sangat. 


Ice Cube Caramel Cloud Macchiato ni sama je dengan Caramel Macchiato cuma dia letak cold foam banyak gila supaya elemen awan tu terserlah dalam cup. I rasa membazir gila beli pengalaman untuk minum awan sebab dia tak ada rasa pun. 

I try shake and stir 5,6 kali supaya dia well blend tapi tetap juga lah begitu kejadiannya. Rasa dia pahit sebab tak bercampur pun lapisan kopi dengan extra thick cold foam tu. Awan ni cantik untuk dipandang je tapi kalau untuk diminum, it's a big no. Well at least for me lah. Lain orang lain citarasa dia kan so yupp what a waste. Ugghhh!

3 comments

  1. Alamak.. kalau cantik dipandang tapi rasa tak menepati, tak jadilah.. Dahlah harga dia wow.. wow.. hehehe..

    ReplyDelete
  2. menariknya. Tak pernah tahu sebab tak pandai nak berstarbucks. hihi

    ReplyDelete
  3. i can not juga klu terlalu pahit, but if just sedap for snap photo ja mmg tak berbaloi beli

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.