Pes Sup Nas Kitchen, Resipi Tradisional

Tuesday 16 February 2021

Tengahari tadi makan sup ayam teringat pulak dekat pes sup dari Nas Kitchen ni. Sebelum ni pernah makan masa balik Sabak Bernam sebab mak beli dari kawan dia. Bila rasa sedap, memang laju la nak book pes sup ni. 


Dah lama mencari pes masakan sebab dah malas nak beli bahan mentah atau kering banyak sangat. Ada pes ni mudah kerja dekat dapur, tuang je masuk dalam periuk dah siap dah. Lagipun tak boleh nak berlama dekat dapur sebab sekarang ni busy update review dengan entry lain. 


Satu pes seberat 300 gram ni cukup untuk 5 hingga 8 orang makan tapi sebab I dengan adik je dekat rumah ni so 4 kali jugak lah guna pes sup ni baru habis. Bila dah buka pes ni takut kualiti dia berkurang jadi simpan dia dekat bahagian sejuk beku. Defrost banyak kali pun rasa tetap sedap. 

Minggu lepas buat bihun sup ayam guna pes ni tapi sup ada banyak lagi so isi ayam tu diracik lepastu gaul dengan bawang dan daun sup ada lebih lepas tabur dalam sup ayam. Sumbat semua ni dalam tauhu goreng buat tauhu begedil. Haaaa jimat! Satu pes boleh buat dua tiga menu. My mom cakap kalau buat bubur pun dia letak pes ni. Licin satu family makan. 


Mudah sangat buat tauhu begedil ni, setengah jam je dah penuh dua bekas tupperware lepastu simpan dalam peti sejuk. Breakfast makan tauhu begedil panas-panas minum dengan teh o memang terangkatttt! 

Nanti dah habis pes sup Nas Kitchen ni memang nak beli lagi sebab sedap. Kalau tak silap ada pes Ayam Masak Merah, Masak Lemak Salai, Asam Pedas dengan Rendang. Ada jugak order asam pedas tapi selalu out of stock. Bukan rezeki lah nampaknya. Kalau ada yang duduk area Sabak Bernam, boleh la try pes Nas Kitchen ni. 

5 comments

  1. giveaway CUya kembali! jom joinn

    https://nasuha-itsmyessay.blogspot.com/2021/02/giveaway-vektor-20-by-cuya.html

    ReplyDelete
  2. tak dinafikan bila ada pes mcm ni, mood nk memasak tu trs dtg hehehe

    ReplyDelete
  3. rajinnya memasak, i am soooo lazy! ntah bila nak belajar masuk dapur nth

    ReplyDelete
  4. Nampak tempting kejadian sup tu.

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.