Lirik Lagu Gundah - Ernie Zakri

Thursday 12 March 2020

Lepas Ernie tak menang Vokal Terbaik di AJL haritu, ada yang komen cakap tahun depan Ernie akan datang perform untuk lagu Gundah. Bila dengar single ni fuhhh terbaik lah Ernie. Lagu balada ditulis dan digubah oleh Ernie dengan Sharon Paul.


Lirik 'Akulah rindu yang kau bawa pergi, Tenggelam bersama senja hari, Dan malamku penuh dengan emosi, Kupendamkan walau parah 'ku sembunyi' paling emosi bila dengar selain dari part chorus. 

Sayangnya lagu ni tak berapa naik sebab high note, tak macam lagu Sumpah - Naim Daniel ataupun Yang Benar- Floor 88. Dah 2 bulan pun views dekat Youtube baru cecah ratus ribu. But that's okay, tak semestinya views rendah, tak berkualiti. 

Lirik cantik dengan bunga bahasa yang mengukuhkan emosi dan jalan cerita, penghayatan emosi dari Ernie, music arrangement bagus, dengar sekali memang tak puas. Can't wait for official MV! 



LIRIK LAGU GUNDAH

Penyanyi: Ernie Zakri
Komposer: Ernie Zakri & Sharon Paul
Lirik: Ernie Zakri & Sharon Paul

Cinta yang kau beriku penuh rasa
Lelah rindu juga bahagia
Lebur hatiku dengan kata-kata
Dunia hancur punah retak sejuta

Setelah aku kau pergi meninggalkan
Terkaku 'ku dalam kegelapan

Biar rasa ini membunuhku
Biar rindu ini menghukumku
Apa jua namun dia tahu
Cintaku utuh bila di sampingmu
Simpan segalanya
Teguh agar jiwa tiada rasa

Akulah rindu yang kau bawa pergi
Tenggelam bersama senja hari
Dan malamku penuh dengan emosi
Kupendamkan walau parah 'ku sembunyi

Setelah aku kau pergi meninggalkan
Terkaku 'ku dalam kegelapan

Biar rasa ini membunuhku
Biar rindu ini menghukumku
Apa jua namun dia tahu
Cintaku utuh bila di sampingmu
Simpan segalanya
Biar…

9 comments

  1. Baru pertama kali dengar lagu ni kat sini, jatuh cinta terus 😍

    ReplyDelete
  2. Blm dgr lagi. Japgi la layan. Hehe

    ReplyDelete
  3. macam senang sangat pula untuk dia lagu ini

    ReplyDelete
  4. JACKPOT ynag besar hanya di AJOQQ :D
    WA : +855969190856

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum sis Farhana, Selamat hari jumaat. Jemput sertai giveaway mac dengan 16 hadiah wang tunai terkumpul RM900.



    Sangat mudah untuk sertai. 5 minit dah boleh setel. KLIK SINI UNTUK SERTAI



    Jemput meriahkan ya. Kalau sambutan menggalakkan, boleh buat tiap tiap bulan.

    ReplyDelete
  6. Although, I am not a big lover of this genre of music, I must admit that the lyrics are very deep and touching. Maybe, I should get more acquainted with her music.

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.