Meriahkan K-pop Events Bersama Yoodo Dalam K-Leisure Session

Sunday 10 April 2022

Minggu lepas dijemput oleh Yoodo untuk menghadiri sesi Yoodo K-Leisure Session bersama para Blogger dan beberapa wakil dari Yoodo untuk menceritakan tentang produk Yoodo, kelebihan pek telco dan beberapa aktiviti yang telah dijalankan oleh Yoodo untuk beberapa acara yang berkaitan dengan dunia hiburan K-pop.

Terkejut juga masa dirisik oleh Yoodo ni sebab I pun baru je berjinak dengan dunia Kpop balik dan stan 2 boy group saja dan selebihnya jadi casual listener. But an invitation is an honour. Thank you so much Yoodo! 

Dari sesi briefing ni, I dapat tahu yang Yoodo beroperasi menggunakan rangkaian Celcom dan mempunyai liputan 4G LTE terluas di Malaysia. Yoodo juga merupakan telco pertama di Malaysia yang boleh diubah sesuai mengikut keselesaan dan kehendak pengguna. Kalau bulan ni nak guna data sebanyak 30mbps sahaja, pengguna boleh set sendiri kemudian bayar pada Yoodo dengan cara pembayaran tersebut : 

i. Kad kredit atau debit

ii. Perbankan atas talian

iii. Paypal

iv. Boost

v. Grabpay

vi. TnG eWallet

Kalau terlebih kuota pun tak perlu risau sebab Yoodo ada pelan Booster bila pengguna hanya perlu beli booster untuk Data / Panggilan / SMS untuk meneruskan penggunaan. 100% digital mobile service! Tak hairan lah Yoodo dapat pengiktirafan Best Product of The Year dua tahun berturut-turut untuk tahun 2020 dan 2021.

Kepada yang ingin mencuba khidmat telco Yoodo, anda boleh dapatkan di 4 lokasi utama Yoodo seperti berikut : 

1. 50 cawangan Blue Cube di seluruh Malaysia

2. EasyParcel PgeonPoint di seluruh Semenanjung Malaysia

3. BH Petromart di seluruh Semenanjung Malaysia

4. Petronas Mesra di seluruh Semenanjung Malaysia

Uniknya Yoodo memudahkan pengguna baru dengan kewujudan eSIM di mana ia adalah cip yang tersedia dan berfungsi sama seperti kad SIM fizikal. eSIM sesuai digunakan dengan telefon pintar yang mempunyai Android dan iOS. Dengan hanya memuat turun applikasi Yoodo, pengguna boleh mengaktifkan sendiri SIM dengan membuat pilihan eSIM. 

Kelebihan menggunakan Yoodo dan kenapa pengguna terutamanya peminat K-pop perlu memilih telco Yoodo:

1. Pelan yang boleh dilaras mengikut kehendak pengguna. Anda boleh memilih kelajuan data, kuota hotspot, had panggilan dan juga SMS mengikut keperluan. 

2. Penggunaan 100GB selama 12 jam dengan hanya RM10

3. Perbaharui pelan telefon bimbit anda pada bila-bila masa tanpa risau tentang bayaran bulanan. 

4. Dapatkan ganjaran apabila anda beli ‘Add-On’ dan percuma 1 ‘Add-Ons’ dengan pembelian 10 ‘Add-Ons’. 

5. Pakej data khas yang memberi anda data berkelajuan tinggi tanpa ditolak dari pelan mudah alih asas anda. 

Selain menjadi telco dengan mempunyai kelebihan seperti di atas, Yoodo juga aktif bekerjasama dengan penganjur untuk acara K-pop, E-sports, Muzik dan Hiburan juga Sukan. 

Showing K-pop Some Love with #SARANGHAEYOODO

1. Hallyoodo

i. Concert Giveaways : Monsta x, (G)I-dle

ii. Special Screening : BTS documentary

iii. Contest : Lighstick Wars, BLINK Together With Yoodo, K-pop Kountdown 2021

iv. Stray Kids Cupsleeve Event - 2022

2. Album Giveaways

i. 21 March 2022 - Red Velvet : ReVeLuvs BETTER BE 

ii. 28 March 2022 – NCT Dreams : Glitch Mode

3. Voting Events

i. Kountdown – Vote for the best K-pop Act / Artiste of 2021

ii. Queendom Voting Event. Khas untuk pengguna Yoodo, anda berpeluang untuk menang album Brave Girls, Hyolyn, WJSN, LOONA, Kep1er atau VIVIZ dengan undi girl group kesukaan anda. Pemenang akan diumumkan di akaun rasmi Twitter - @yoodo

I macam tertarik dengan aktiviti yang dianjurkan oleh Yoodo sebab banyak peluang untuk join dan menang ganjaran. Mana tahu in future Yoodo boleh buat Treasure Cup Sleeve Event atau tayang dokumentari iKON pula. Sebagai iKONIC dan Teume , peluang ni nampak menarik!

Nak bertukar kepada Yoodo pun mudah saja bila kita masih boleh kekalkan nombor lama dan berubah ke telco Yoodo. Lagi satu berita baik di mana Yoodo kembalikan pakej 20GB data internet dengan harga sebanyak RM20 (20/20 Monster Returns) kerana permintaan hangat dari pengguna. 

Pengguna baru boleh menggunakan kod rujukan unik anda dan terima ganjaran sebanyak RM20 yang akan dikreditkan ke dalam akaun Yoodo anda. Rakan yang menggunakan kod rujukan tersebut akan dapat ganjaran 7GB data percuma. Barulah syok nak layan lagu K-pop sama-sama. 

Untuk maklumat lanjut mengenai Yoodo, manual pengaktifan, makluman mengenai promosi dan ganjaran menarik, sila layari laman sesawang Yoodo! Jangan lupa follow semua social media Yoodo di akaun rasmi Facebook, Instagram, Twitter dan Youtube untuk info terbaru. 

Thanks Yoodo for the K-Leisure Session's invitation and Yoodo box gift. Learn a lot from Yoodo and will be a part of you soon. Have a great weekend :)

2 comments

  1. Wahh bestnyaa! Boleh dapat album artis Queendom! Nak Kep1er n LOONA hehe

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.