First Time Buat Gift Exchange!

Thursday 30 December 2021

Biasanya hujung tahun ni ramai yang buat exchange gift atau manito game kan? Selama bekerja dekat Ram Reza & Muhammad ni, first time lah ada aktiviti macam ni. Tujuan buat ni sebab semua orang dah dapat duit bonus lepastu hujung tahun kan ada Year End Sale, mudah lah nak berbelanja kan sebab barang yang mahal selama ni dah turun harga. 

Tahun 2021 ni agak memenatkan juga untuk kitorang semua sebab di kala semua orang boleh work from home dalam keadaan yang lebih selesa dan selamat, kitorang kena masuk office dan jumpa banyak pihak. So untuk menghargai usaha keras semua orang, buat la aktiviti macam ni untuk eratkan lagi bonding dekat office. 
 

Sebelum nak buat ni pun kena minta persetujuan dari semua termasuklah runner sekali sebab dia baru bekerja so takut pula kalau aktiviti ni membebankan dia. Bila semua setuju nak join baru lah decide tarikh dan masa nak buat. Harga maksimum yang ditetapkan RM100 untuk setiap hadiah. Memandangkan branch Oasis ada managing partner, jadi kitorang collect duit untuk bagi hadiah jugak untuk dia. Dalam paper bag Hip Hip Horay tu hadiahnya lah. Cuba teka kitorang bagi apa?!! :P


Ni semua hadiah yang dikumpulkan untuk aktiviti Exchange Gift ni. Jangan terpedaya dengan paper bag letops memasing sebab isi dekat dalam tu tak sama pun dengan luaran. Terutamanya hadiah yang dekat bawah ni. Paling tak boleh blah seal dengan paper clipper. 


I excited nak join aktiviti ni sebab boleh pergi shopping haha sebab ada plan yang kena cancel so cuti I terasa amatlah bosan selama 4 hari tak buat apa dekat rumah. Bila ada peluang pergi shopping mesti lah happy. Shopping dekat OU pulak tu dengan decoration Krismas meriah sana sini. Jenuh jugak lah nak cari hadiah apa sebab penerima hadiah I orang lelaki. Kalau perempuan sekejap je dah dapat idea nak beli apa. 

Siap Google lagi nak beli hadiah apa untuk lelaki since penerima ni kira dah cukup lengkap serba-serbi barang dia. Nak beli barang yang berkaitan dengan fitness rasanya semua dia dah ada. Nak beli kasut pulak tak tahu saiz. Nak beli pen, lebih dari maximum price. Sudahnya beli baju kemeja dengan tie sebab kebetulan kemeja dekat Parkson cantik design dia. 


Memandangkan buat aktiviti ni jam 4 petang jadi kitorang order lah Krispy Kreme, sandwich Garsa dengan Dimsum Dollu untuk santapan semua. Nampak macam sikit tapi semua ni pun dah buat perut kenyang teruk sampai esok paginya. 

Paling happy bila tengok donut Krispy Kreme tu ada corak Krismas, cantik betul gabungan warna krim merah dengan hijau siap ada sparkle warna emas sebagai topping. Even krim meriah macam tu pun tak manis teruk sangat macam donut yang dip dalam coklat. Donut pulak gebu, memang in love sangat. Rasa macam nak order lagi je nanti. 


Aktiviti exchange ni start dengan ucapan, bacaan doa, sesi penyampaian hadiah, makan then unboxing. Formal bukan? :') Sebab aktiviti ni ada managing partner, bukannya boleh berhuha sangat. Tapi masa unboxing tu meriah lah sebab managing partner on call dengan client. 

Meriah sebab dapat hadiah satu hal, ada yang kena prank satu hal jugak. Penerima hadiah I masa tu Danial tapi dia tak datang pulakkkk. Tapi tapi tapi Ms Fisah buat video call supaya dia boleh join sekali unboxing hadiah dia. 

I pulak dapat hadiah perfume Elianto dari Abang Daus tapi sesi unboxing I kejap je lah sebab box dia transparent. Dari luar pun dah boleh nampak apa hadiah dekat dalam. Perfume Elianto ni tak kena dengan bau yang disukai jadi perfume tu I bagi adik I pakai sebab kebetulan dia memang perlukan perfume dan bau perfume tu pun strong. Thanks Abang Daus! 


Hadiah Ray pulak kelakar jugak lah sebab kena prank satu hal, hadiah dapat half je sebab Mai tak sempat nak pergi beli. Dia siap bagi pantun istimewa untuk Ray supaya tak sedih. Kitorang macam terkejut jugak penerima hadiah Mai ialah Ray sebab Kak Nora dah beria mengaku dia penerima hadiah tu sampai bagi hint apa hajat dia untuk exchange gift nanti. Nak barang makeup katanya rupanya bukan dia penerimanya. Hadiah Kak Nora sebenarnya yang dalam bag Steve Madden tu. 

MC Ray masuk air untuk aktiviti exchange gift



All in all first time kitorang buat exchange gift ni not bad lah walaupun 4/10 tak reti rules aktiviti ni macam mana. Siap pergi tanya pulak penerima nak hadiah apa nanti padahal benda tu sepatutnya rahsia. Punya lah syok buat unboxing sampai lupa nak ambil gambar ramai-ramai untuk simpan buat kenangan. Makanya tak adalah gambar untuk aktiviti ni :(

2 comments

  1. tak saspenlah dapat hadiah kotak transparent macam tu. best betul dapat buat tukar hadiah camni kan..

    ReplyDelete
  2. i love gift exchange sbb excited nak tgk sapa dpt hadiah kita hehe

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.