3Ibu Molasses Herbs Cubes | Spill The Tea!

Wednesday 16 September 2020


Bulan lepas I try one of the cube of herbs tea sebab Ms Fisa jual jar of molasses cubes ni. Dalam satu balang ada 10 cubes berbeza flavors. Ada 5 flavors - ginger, rose, roselle, red dates and osmanthus. I choose roselle cube sebab I suka roselle. I nak try halia tapi takut terkentut berpanjangan pulak sebab badan jenis berangin hshshs



Cube dia kecil je dibungkus dalam plastik supaya tak mudah rosak bila buka tutup jar untuk ambil cube yang lain. Nak bancuh cube ni senang sangat. Just rendam dalam air panas dan biarkan dia kembang sementara tunggu air panas bertukar suhu sikit supaya tak melecur tekak nak menelan nanti. 


Warna teh dia agak pekat kan? But fret not, air dia tak lah pahit macam teh pekat sebab bila minum ada bau roselle dan manis kurma. Siapa yang suka kurma memang sesuai sangat minum supercube ni. Bila supercubes dah berubah menjadi air, nampak la kepingan roselle dalam ni. Sedap bila minum suam. 


Ada banyak kelebihan 3Ibu Molasses Herbs Cube ni, antaranya : 
  • Melegakan stress
  • Mengurangkan anxiety
  • Melegakan sakit sendi dan ketegangan urat
  • Membantu sistem pencernaan
  • Tidur lebih lena
  • Membantu mencantikkan kulit dan rambut
  • Milk booster untuk para ibu

3Ibu Molasses Cube ni boleh je minum kosong ataupun dengan susu segar kalau yang suka jenis creamy. Satu jar ni berharga RM39 dan kalau nak hadiahkan kepada kawan atau keluarga pun boleh request box dengan special cards. Boleh order dekat IG PeacherMosa okiessss! 

14 comments

  1. menarik part boleh kurangkan anxiety tu :)

    ReplyDelete
  2. i have been eyeing for this product so long, sbb utk dptkan tidur yg okay.. nak try cut off coffee utk ambik tea... but itu la..still tak beli lagi

    ReplyDelete
  3. Wah.. menariknya.. Just masukkan cube je dah boleh minum..

    ReplyDelete
  4. 1 cube ok ke utk 1 jug? kalu utk 1 cawan rs mcm krg berbaloi...

    ReplyDelete
  5. Eh pertama kali tau ada tea cuba macam ni, bagus juga ni kalau bawa travel..tengok memang pekat, tapi kalau bau tu kuat, kira okay laa..Sis suka bau dan rasa Roselle ..

    ReplyDelete
  6. Kira macam jamu ke nie ? Warna dia takut nak minum tp bila baca banyak khasiat, baguslah utk consume. First time dgr pasal minuman yg boleh kurangkan anxiety

    ReplyDelete
  7. Bagus ni boleh hilangkan anxiety . Yang menarikknya dalam bentuk cube..Senang nak buat air ni..

    ReplyDelete
  8. kaler dia pekat yakmatttt serius kalau taktau mesti ingat pahit. nasib baca review before beli

    ReplyDelete
  9. First time Rawlins dengar and baca pasal produk nie. Bestnya banyak benefit tu. And best sebab boleh buat gifts pada kengkawan tu.

    ReplyDelete
  10. Pernah dengar juga org guna molasses sebagai substitute kpd gula. Menarik produk ni. Kalau saya pun akan cuba rozelle. Atau osmanthus, sebab tak tau apa benda tu. Yg pelik2 ni, saya suka cuba. Haha.

    ReplyDelete
  11. Yes.. Nad dh minum juga tapi jenis kotak. Senang.. Dna semua sedap.. Takda rasa pahit. Bagus buat amalkan seharian.. Bagus utk tubuh badan

    ReplyDelete
  12. Tea rupanya, ingatkan cookies ataupun brownies tadi.. Menariknya packaging herbs tea ni... byk fungsi tea ni rupanya especially for BF mom.. (Y)

    ReplyDelete
  13. This looks like such a beneficial and good product. love how innovative people are today to create these beautiful cubes! Can’t wait to buy some for myself!

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.