Potluck Sebelum Ramadhan 2024

Sunday 21 April 2024

Hujung tahun lepas kitorang dah pernah buat potluck dan tu adalah potluck pertama sejak HQ berpindah ke Oasis Square Ara Damansara. Kali ni kitorang plan untuk potluck dan layan movie seram sebelum bulan puasa datang. Potluck ni pertama dan terakhir juga untuk Haziq dengan Fhirhard sebab internship diorang dah nak habis dah dekat Ram Reza & Muhammad. 

Menu potluck sama juga macam sebelum ni - Oden dan air Cha Bang Ang sebagai menu utama. Syu bawa kek pisang, brownies dengan kek batik. Teha bawa kuih talam seri muka. 





Sebab sebelum ni tak cukup air cha bang ang ni, Kak Ida guna bekas yang lebih besar supaya semua boleh minum banyak. Oden pun sama sampai dua periuk untuk cater perut semua yang ada untuk potluck ni. 

Hari yang sama dengan potluck ni ada long call Sheera dekat KL High Court tapi tak dapat nak pergi sebab hujan lebat. Tasya ada hearing, Aufa pergi serve document dekat Kuala Selangor, Ain pulak work from home sebab anak dia tak sihat. Kak Nurul pun tak dapat join sebab work from home setiap Jumaat. So kitorang buat yang mana ada je lah sebab kalau nak tunggu semua memang tak berjalan plan ni. 






Macam biasa lah kalau cerita seram, I akan pilih movie mana yang best tapi silap pulak pilih movie The Seoul Ghost Story sebab tak seram tapi gore. Dah lah tengah makan, habis tak tertelan semua orang. Sudahnya kita tukar pergi ke movie Indigo: What Do You See (2023). Baru lah seronok dengar suara Atie menjerit bila hantu keluar. 






Sebelum ni kalau buat potluck memang tak habis pun oden tu dan kitorang akan biar je dekat training room. Siapa yang nak makan pergi ambil je makan sebab hari Jumaat jarang ada meeting atau discussion sebab masing-masing dah slow down untuk weekend. 

Sama juga lah kali ni memang biarkan je supaya Tasya dengan Aufa boleh makan bila balik ke office. Petang tu lepak dengan Aufa makan oden sambil tengok movie Kultus Iblis. Tapi tengok tak tengok sangat lah sebab Aufa mengarang submission, tangan I pulak update minutes book company client. Eh memang tak lah tangan duduk saja kan, tengah office hour kot hshshs kbai.

3 comments

  1. Bestnyer dapat buat potluck satu office. Kita punya office suka puak2.So diorang buat deme2 jer. Tak ada pun nak ajak kita sekali 😌.

    ReplyDelete
  2. Eh, best jugak idea ni, buat potluck sambil tayang pilem 😍

    ReplyDelete
  3. Wah best ni ..sambil makan sambil layan movie .. pastu masing-masing bawa makanan sikit-sikit kan .

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.