Ramadhan 2024 | Projek Hias Office

Sunday 21 April 2024

 

5 tahun kerja dekat Ram Reza & Muhammad tak pernah hias office beria bila Hari Raya. Alasannya sebab lampu ketupat tak boleh pasang. Dah beli props pun tak ada mood nak hias sebab lampu ketupat tak menyala. Ada je hias guna sampul duit raya tapi buat syarat je. I boleh je nak hias tapi Ain asyik cakap lampu ketupat takde je, kita pun jadi tak ada mood lah nak beria. 

Tahun ni bila Ain, Nurin dengan Luqman berjaya pasang lampu ketupat, terus beli props raya yang lain untuk hias office. Mr. DIY dekat je dengan Oasis Square Ara Damansara ni so kalau tak cukup barang boleh la ke sana. Itupun masa pasang lampu ketupat tu boleh blackout pulak satu office sebab overload. Lepas kurangkan mana yang tak perlu baru boleh pasang balik lampu ketupat tu. 

Sebab ada ramai budak intern masa ni, I panggil je semua tolong hias area depan office. Lagipun Haziq dengan Fhirhad dah last day, makanya kena lah tinggalkan memori sikit sama-sama. Selalunya kitorang borak tak lama sebab sibuk dengan kerja. Bila ada aktiviti sama-sama baru lah boleh sembang panjang dengan junior KUIS ni.





Sementara diorang sibuk dengan props gantung-gantung Selamat Hari Raya tu, I letak props pelita buluh dekat beberapa tempat. Masa ni beli tak banyak sebab nak test je dulu position apa yang sesuai. Tapi sampai entry ni ditulis tak ada pun pergi menambah pelita tu. Tunggu lah masa nak buat open house nanti. 



Dah siap gantung dekat dinding utama, tampal pula dekat dinding partition kemudian tampal koleksi sampul duit raya. Sampul duit raya ni semua I bawak dari rumah sebab I suka menyimpan sampul yang orang bagi. Satu, sebab cantik, dua sebab sayang nak buang. Bila dah tampal sampul terpaksa adjust yang bergantung tu supaya naik atas lagi. 


Dekat bahagian pintu pun letak gantungan Selamat Hari Raya jugak lepastu tampal sampul duit raya dekat frame pintu bilik meeting sebab ada banyak lagi lebihan sampul. Lepas dah habis menghias kitorang test je lah ambil gambar. 



Bila dah test ambil gambar baru perasan yang gantungan dekat atas tu tak masuk dalam gambar pun so kitorang alih pergi tempat lain. Letak banyak sangat pun nampak sarat jugak. Bila dah selesai hias tu nampak seronok la sikit nak pasang lagu raya sebab mood dah ada walaupun hiasan simple je tak macam pejabat orang lain. Nak beria hias pun malas jugak sebab nanti ambil gambar dekat unit sebelah. Sini optional je hshshs


Anyway, thanks Haziq dengan Fhirhad tolong I hias ruangan depan office ni. Thanks jugak sebab selalu join aktiviti Ram Reza & Muhammad walaupun intern sekejap je dekat sini. First time jumpa pun terus boleh geng sebab kitorang study dekat tempat sama. 


Dari menyembang pasal KUIS / UIS terus masuk ke music taste, rekomen filem, K-pop, K-drama, anime, port hiking haaa banyak lah topik kitorang borak bila duduk sekali. 3 bulan serious rasa sekejap sangat sebab know know finished. 

All the best untuk future career korang berdua dalam undang-undang Shariah. Hopefully Ram Reza & Muhammad bagi pengalaman dan ilmu yang berguna sebelum korang masuk ke alam pekerjaan sebenar. Ada rezeki kita jumpa lagi! Take care till then!

1 comment

  1. Tiap office mana-mana company semestinya akan ada sedikit deko-deko untuk hari raya . Office CCL pun gantung ketupat besar . Asalnya ada lampu, tapi biasa laa benda dah laa wayer lampu pun ada yang reput . Takut pulak nak pasang dekat suis kang tak pasal kena renjatan eletrik . So CCL buang wayer tu gantung aja pada dinding

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.