Blog Performance Mac 2024

Monday 1 April 2024

Salam Ramadhan dan selamat berpuasa semua! Puasa tahun ni terasa lemau ye sebab panas teruk. Duduk dekat rumah serba tak kena, nak tidur pun tak seronok sebab panas. Nak buat kerja tak beria sangat sebab panas, nak update blog apatah lagi. Gittewww dari awal dah bagi alasan kenapa entry tak cecah monthly goal. 

1. PV


Walaupun lemah lesu je bulan puasa ni tapi untuk performance blog pada bulan Mac meningkat sedikit lah dari bulan Februrari 2024. Tak banyak beza dia, dalam 20k tapi boleh lah diraikan kenaikan ni sebab selalu merudum je kan? 

Bulan depan dah target nak update lebih sikit dari 3 bulan pertama ni sebab dah ada assistant dekat office so workload tu makin berkurang. Tapi itu lah, bila kerja tak banyak, open house pula banyak. Susah nak jangka tahun ni boleh bertambah 1 angka juta lagi ke tak. Harapan tu ada tapi kita tak boleh nak jangka outcome dia macam mana. 

2. Posts


Boleh nampak lah penambahan pageviews tu dekat mana bila entry yang paling tinggi dalam Popular Post mencecah sampai 3k untuk bulan ni. Entry ni dah lama dah update, sekarang baru naik. Ada announcement sekuel ke? 

Tengok dekat keywords search ada banyak juga carian untuk entry Movie Review La Luna, boleh kata movie ni masih lagi menjadi hot topic. Nak raya ni mesti ada yang menyebut jugak. Perancangan untuk bulan Mac haritu nak update banyak juga lah filem atau drama tempatan tapi tak sempat nak tengok pun. 

3. Keywords


Masa pergi MyTown untuk buka puasa minggu lepas, singgah kejap dekat Dakchigo tapi fully booked untuk iftar. Bila tengok top keywords ni dah boleh tahu lah memang tengah ramai berbuka dekat restoran tu. Nasib dah pergi masa opening dulu tapi menyesal pulak tak ambik gambar menu banyak-banyak haha. 

Keyword High Council ni mesti sebab Astro dah buat pengumuman rasmi tentang prekuel series Projek: High Council, Projek: Kahar. Dalam series ni boleh tengok macam mana Kahar kena buli sampai dia terpilih untuk naik sebagai Kapla. Hari tu baru je berbuka dengan Kahar dan 'pembuli Kahar', handsome ke tidak tu rahsiaaaaaaa.

4. Bilangan Entri


Bulan Mac masih lagi dalam mood tak sempat sebab tak berjaya keluar dari angka 30 sedangkan monthly goal ialah 60 entry sebulan. Dalam list ada banyak cadangan entry untuk update dekat blog tapi masa untuk update tu tak ada. Belum kira bila nak update terasa lapar pulak lepastu malas nak spend energy dekat blog. 

3 comments

  1. akak ni dapat 30 entry sebulan dah habis bangga riak takabbur dah kat diri sendiri.. rasa macam hebat sangat dah , hahaha.. ko lagi aim 60 entry per months.. terkeluar biji mata akak menaip kalau 60 entry sebulan.

    ReplyDelete
  2. wah...congrats & keep it up!!!

    ReplyDelete
  3. Wah monthly goal 60 entri .. chaiyokkk .. CCL pun konsisten nk update entri setiap hari 1 entri pun dah ok .. risauu kalau tak ada idea apa nak menulis

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.