Menyinggah Pop-Up Store In The Soop BTS dan Seventeen, One Utama

Wednesday 13 July 2022


Masa mencari hadiah dekat One Utama tak sengaja ternampak pop-up store In The Soop. I macam eh jugak lah sebab tak tahu pasal store ni. Level yang sama jugak masa BTS pop-up store wujud dulu untuk promote merchandise under Tiny Tan. 

Untuk yang tak tahu, In The Soop adalah tempat percutian sebab Soop maknanya hutan. I rasa Hybe client tetap In The Soop ni sebab BTS dengan Seventeen pergi bercuti dekat tempat ni. Akan datang dekat Disney+ Hotstar nanti, V BTS dengan 4 orang lagi selebriti akan bercuti di In The Soop. 


Alang-alang dah terjumpa, kena lah singgah kan? Cara nak masuk pop-up store ni pun sama jugak macam pop-up store BTS dulu bila kena scan QR code di hadapan store lepastu isi nama dengan contact no. Nanti akan dapat code untuk masuk dalam store. Staff akan bagi satu kad jemputan comel macam dalam gambar dekat atas tu. Pop-up store dia kecil je tapi penuh dengan merchandise. 

Menariknya dekat pop-up store ni staff pasang lagu Seventeen dengan BTS tapi I happy lah sebab jarang boleh dengar lagu Seventeen kalau pergi kedai Korean related dekat Lembah Klang ni. Mesti SM Entertainment dengan Blackpink je kebanyakannya. Saja je stay lama dekat dalam store ni sebab nak layan lagu dari album Seventeen - Your Choice (2021).


Dekat pop-up store ni I mampu bergambar je, tak mampu nak membeli sebab mahal wehhhhhhh! I ingatkan YG Entertainment je yang pandai buat duit rupanya HYBE lagi teruk! Keyring pun jual RM64 sekeping, tu belum masuk photocard. Kalau korang ternampak ARMY ataupun CARAT pakai merchandise In The Soop, boleh tahu level kaya dia dekat tahap mana. Nasib baik lah masuk store ni percuma je, kalau kena bayar gak, tak wujud lah entry ni hshshs


Nakkkk tapi duit takde :(















I rasa macam tak berbaloi beli fabric poster BTS tu sebab bila close up boleh nampak gambar pecah. Dah la mahal harganya tapi guna gambar low quality. Tapi tu personal opinion I yang miskin dan makan gaji lah. Kalau fans mungkin rasa benda ni tak perlu dipertikai. 


Gambar last sebelum keluar store yang comel ni. In The Soop pop-up store ni akan ditutup hujung bulan Ogos so kalau sesiapa yang nak melawat kawasan macam I buat boleh lah pergi ke One Utama. 

1 comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.