Memborong Makanan Di Baker's Cottage, Sabak Bernam

Saturday 11 December 2021

Lepas Secret Recipe tutup kedai dekat pekan Sabak Bernam, Baker's Cottage pula masuk. Best lah jugak sebab suka dengan ayam panggang dia yang murah tu. Kira ada option lain lah untuk makan ayam. Jelak jugak dengan KFC yang makin lama makin mengecil tu kan?


Harga ayam panggang dia dah naik seringgit akibat pandemik tapi naik seringgit pun masih lagi murah dari ayam KFC. Rasa dia pun okay even my mom yang tak suka masakan kedai pun suka makan jugak so tak ada masalah langsung untuk beli lagi dan lagi di Baker's Cottage ni. Kenapa harga ayam di Baker's Cottage ni boleh dijual murah sebab owner dia ada ladang ternak ayam berbanding KFC yang kena beli ayam dari Ayamas. 



Selain ayam panggang dekat Baker's Cottage ni ada jual whole cake ataupun per slice. Tak ada masalah lah kalau nak makan kek lepas ni sebab pelbagai perisa juga kek dia. Ada Red Velvet, Cheesecake, Kek Coklat, Tiramisu ataupun Black Forest. Harga untuk wholecake di Baker's Cottage ni pun lebih kurang harga standard lah dalam RM71 macam tu. Tapi tengok juga lah sebab lain franchise lain harga dia. 


Bahagian pastry pun meriah dengan tat telur, roti sosej, kepak ayam goreng, popcorn chicken, pie dan lain-lain snek. Ada croissants dan sandwich jugak. Dekat sini pun ada pek kek untuk bake sendiri. 





Dekat Baker's Cottage Sabak Bernam ni boleh dine-in juga untuk pelanggan yang dah lengkap vaksin. My experience dine-in dekat sini agak teruk jugak sebab tak disediakan cutlery set untuk makan. Nasib baik lah tisu bawa sendiri so boleh la cuci tangan ala kadar. 


Rasanya Baker's Cottage kena improve dekat situ lah kalau nak buat dine-in secara berterusan. Kalau tempat ni cuma ruang menunggu je then it's my mistake lah for eating here haha

5 comments

  1. baker's cottage ni saya suka tat telur dia

    ReplyDelete
  2. Bila datang sini memang cari ayam dan roti. Menu wajib. Yang lain beli bila ada bajet lebih. 😅

    ReplyDelete
  3. Wow.. Banyak pilihan makanan.. Kat sini tak meriah sangat tapi suka ayam dia..

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.