Good Virtues & Co. Multiple Hair Serum

Saturday 14 November 2020

Tahun lepas Good Virtues & Co. keluarkan hair serum untuk kuatkan lagi haircare products diorang dan banyak jugak lah positive reviews lepas pakai serum ni bila terbukti boleh rawat rambut yang gugur dan rambut yang rosak. 

The reason why I've bought this apart from the good reviews is due to the selling price. Murah sangat sebab harga RM17.90 untuk 100ml je dan boleh beli dekat drugstore. Botol dia pun nampak cantik dengan signature pattern dari Good Virtues & Co. Produk GVC ni semua cantik-cantik, kalau ikutkan hati memang beli simpan dekat shelf bukan sebab nak guna tapi sebab nak tatap kecantikan dia gitteww. 


What it claims:

1. Helps in multiple ways to restore shine and softness to your hair. 

2. Nourishes with Organic Habbatus Sauda Oil (Organic Black Seed Oil) and Vitamin E, helping to seal split ends and tame unruly frizzy hair for instant smoothness, silkiness and manageability. 

3. Infused with the purifying goodness of Organic Habbatus Sauda Oil (Organic Black Seed Oil) which is recognised for its rich, natural nutrients, minerals and antioxidants that repair, restore and rejuvenate.

4. Free from Mineral Oil, SLES, ALES, Parabens, synthetic colourants, and are not tested on animals. 

5. Use 100% non-animal derived ingredients in our products.


Apa yang I suka dengan Multiple Hair Serum dari Good Virtue & Co ni selain dari cantik, haruslah sebab dia murah. Walaupun 100ml dan botol dia nampak kecil je tapi tahan lama jugak tau, standard lah dalam 3 bulan macam tu so jimat sangat lah. 

Cap dia pun jenis pump so memudahkan untuk kita apply dekat rambut lepas mandi ataupun sebelum tidur. 


Tapi yang tak bestnya, dia tak boleh lock macam L'oreal Extraordinary Hair Serum so bila nak travel agak susah jugak lah sebab tak secure. Serum dia jenis pekat and kinda sticky bila apply dekat tangan sementara nak tunggu dia meresap ke kulit. Agak tak selesa dekat situ sebab kena tunggu sebelum buat kerja/routine lain. Walaupun botol dia cantik tapi tak syok jugak sebab tak tahu banyak mana lagi tinggal dekat dalam tu. Cantik tapi tak praktikal.

The big no actually bau dia sebab I tak berapa suka dengan bau Habbatus Sauda sebab dia jenis menyengat. Some people mungkin suka dengan bau ni but not for me. That's why beli sekali je hair serum ni tapi untuk yang suka dengan bau Habbatus Sauda dan nak cari hair serum murah dan bagus, you can try this one. 

5 comments

  1. pernah cuba shampoo ni tapi tak sesuai untuk saya

    ReplyDelete
  2. Belum pernah try lagii. macam best heheh

    ReplyDelete
  3. i ada enzyme..so kena pakai medication's shampoo :(

    ReplyDelete
  4. tak pernah cuba hair serum dia.. shampoo pernah..
    tapi x adalah big fan sngt.. suka sbb ada label halal tu..

    ReplyDelete
  5. It reduces hairfall significantly by offering more protection from damage.  (BLACKWOOD)

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.