Blog Performance Oktober 2020

Sunday 1 November 2020

Bila orang kata Tragedi Oktober, it is a tragedy. Bermula dengan Selangor kena PKPB, kemudiannya Selangor tak ada air for several times due to water pollution or paip pecah. Lepastu blog pula dah bertukar sepenuhnya kepada New Blogger tanpa option untuk Legacy Blogger langsung. Facebook, Twitter dan Instagram dah bertukar interface which I don't like at all sebab semua interface nak buat besar. Kenapa? mata manusia dah makin sepet ke? Ada neraka khas untuk group of people yang suggest idea ni. Menyusahkan kerja orang lain. 

Bulan ni I tak buka blog banyak sangat pun sebab busy dengan kerja satu hal, menyampah dengan New Blogger satu hal. So traffic pun ups and down...

1. PV

Thankfully bulan lepas I target nak cecah 955k dan bulan ni I dapat lebih dari target, 961k walaupun graf naik turun dan tak cecah pun 1k setiap hari. 

Idk for November, mungkin makin malas atau mungkin makin busy dengan kerja. Lose hope dah dengan PKPB ni sebab bukan salah kita pun kes covid naik. Habis kacau bilau hidup orang. Bila kena wfh ni there's no time limit tau tak. And I hate that! Tak tahu nak target berapa dah untuk bulan November ni, mungkin 980k then December dah boleh cecah sejuta dah. Mungkin....

2. Keywords


Good thing is, keywords search I dah pelbagai. Kalau dulu stuck dengan keyword yang sama je but now ada perubahan ketara. 

3. Audience

Lebih kurang sama je dengan bulan lepas tapi audience dari Indonesia mula menurun. Even Brunei already gone. Anyway takziah kepada rakyat Brunei yang kehilangan permata mereka - Pengiran Muda Haji 'Abdul 'Azim. May God bless his soul. 

4. Posts




Famous betul lagu Harith Zazman ni sampai tak pernah keluar dari Popular Post sejak I update dekat blog ni. Punca kenapa traffic I boleh cecah target hahaha

5. Bilangan Entri


Bulan ni takde mood nak update so 41 entri je lah itupun ada segmen dengan advertorial. Kalau tak entah tak cecah 30 pun. Interface baru ni menyusahkan I untuk update review. Kalau dulu setengah jam je dah boleh siap, sekarang ni sejam pun belum tentu lagi nak siap. Dah la ambil masa untuk loading, kadang tu ada some glitch happened. Hantar feedback pun tak guna, bukannya diorang baca pun. Mungkin lepas ni beralih ke Wordpress ataupun blogging site yang lain. Who knows....

10 comments

  1. Semoga terus sukes di dalam dunia blogging :)

    ReplyDelete
  2. fuh, ramai kata lagi menyusahkan. Aien tak pernah bukak di laptop jadi tak tau sangat. uNtuk selalu update di smartphone, new blogger sangat best laa. Bagi Aien la kan. Hee all the best pana. moga terus sukses.. ^^

    ReplyDelete
  3. Cik tk ni pun, new interface ni mula2 je macam.... Apakah ini...!!?? Tapi lama2 rasa okay je

    ReplyDelete
  4. Semuanya norma baru terpaksalah biasakan.. Semoga terus sukses 😊

    ReplyDelete
  5. Sabar kak... InsyaAllah semoga bulan ini lebih baik..
    Semoga dipermudahkan buat akak ^^

    ReplyDelete
  6. Tahniah , terus berjaya dalam dunia blog

    ReplyDelete
  7. tahniah ! moga bulan november ni lebih baik!

    ReplyDelete
  8. amazing!!! cari la mood for november k!!! i love to read you review

    ReplyDelete
  9. 41 entri tu dah marveles bagi aida, fana.
    tahniah :)

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.