Kombinasi Kreatif Biskutea Caramel Tealive!

Wednesday 11 November 2020

 


2 hari lepas dah mula kecoh ada flavor baru dari Tealive. Ramai pulak tu yang puji sedap. Walaupun nama dia biskutea tapi gabungan sebenar adalah smoothie white chocolate dengan biskut either Biscoff Lotus ataupun Oreo. 

The one yang I dapat rasa semalam adalah Biskutea Caramel Biscoff Lotus!


Dekat luar pun dah boleh nampak betapa banyaknya Tealive letak biskut dekat dalam smoothie tu so bila minum akan rasa rangup biskut. Delightful experience everytime sedut. I super love this flavor! 


Tak pasti harga untuk satu drink ni berapa sebab Ms Fisa yang belanja satu office hehehe thanks for that, mungkin tu punca jadi sedap la kot. Kalau yang tak suka manis, I suggest minta barista reduce amount sugar sebab dua-dua ingredients ni manis. But I'm not sure untuk Biskutea Oreo sebab tak cuba lagi. Mungkin next time I choose that one pulak hehe. 

Great idea from Tealive lepas kegagalan teruk gabungkan mi segera pedas dengan milk tea boba tempoh hari. 

4 comments

  1. disebabkan oreo, i kena try juga..tapi adakah milky rasa dia ?

    ReplyDelete
  2. Cam nak kena gi Tanjung Malim pula petang nie.. hehehe..

    ReplyDelete
  3. kalau balik Bangi, confirm anak buah aida belanja sepupu dia tealive sorang satu.
    mak mak sedara pun tumpang ler :) ha ha ha ha...
    anak buah sulung yg da keje, fana, doktor plak tu.
    aida maintain dgn yg panas. tu pun ari tu apa ntah dia beli kan, tak boleh minum!
    manis nyer mak aiii! menyengat!

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.