My Idea Of A Perfect Date

Sunday 15 April 2018


Falling in love is one of the dreamy moment in life and first date is somewhat memorable in a relationship. Its special.

Nak sembang pasal first date actually bergantung kepada karakter seseorang tu jugak. What types of people you guys are? For me, I’m kind of romantic jugak lah. I love long talks but not on the phone. Tak kisahlah deep conversation ke, any topic as long both have interest in that topic. Sebab tu kalau layan movie cinta suka layan yang banyak sembang. Sebab wanita jatuh cinta dari telinga terus sampai ke hati. Well at least, I am.


Second thing, tempat yang ada nature because I’m a nature lover so its kind of soothing and calm bila dating sebab first date selalunya nervous, adrenaline rush, heart beats fast and other symptoms. Bonus point bila boleh star gazing or moon gazing.

Third, some romantic music. Music connect people, connect hearts especially loved ones. Cukup dia nyanyi ataupun pasang dekat phone like he always does. Bukan sampai tahap bawak band ataupun pemain biola macam dalam movie tu sebab it just the two of us. It always two. Sebab bila ada orang lain nak sembang pun tak selesa walaupun first date selalunya topic general tapi akan ada awww moment.

Our first date happened long ago but I’m glad he did like what I’ve dreamt of. Dia tak sweet mana tapi jenis yang care even in slightest thing. Macam jadi tempat berpaut whenever I wear wedges. Kalau jalan dekat side road, dia yang akan berjalan sebelah luar. Masa melintas jalan dia akan jagakan. Masa makan kalau dia suap, dia akan make sure makanan tu tak panas sangat walaupun dia jenis sumbat je masuk mulut dia even panas lepastu menyesal sendiri. Tsskk.

7 comments

  1. Waaa. So sweet :)
    S.K. dah masukkan dalam bloglist S.K.
    Thank you sudi jadi bloglist April S.K.

    ReplyDelete
  2. auch, sweet2. sy pun jenis yg romantik kot. hehehe

    ReplyDelete
  3. romantic music auchhh. so sweet. haha :D

    jemput baca new entri : http://www.azahrahaman.com/2018/04/tips-atasi-bad-request-nuffnang_15.html

    ReplyDelete
  4. Sweetnya.. Kak Sha tak romatik sangat.. kikiki..

    ReplyDelete
  5. Hehe sweetnyaaaa. Part berpaut masa pakai wedges hee 😍

    ReplyDelete
  6. Irama muzik tu akan datang sendiri dalam jiwa bila sesuatu tu berlaku kena pada masa dan tempatnya. Hehe...

    ReplyDelete
  7. a perfect date sometimes tak jadik perfect kalau plan.
    it is something happen naturally :)
    sooooo suwit!

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.