Bos & Pensil

Saturday 12 August 2017

Bila kerja dekat site ni, antara waktu yang paling lengang ialah waktu nak dekat habis projek. Melangut je banyak. Sebab tu mampu update blog hari-hari. Ada audit nak datang pun rasanya tak busy beria sangat sebab filing semua dah cantik dah. 

So kalau stationery kau tak complete, kau bolayan je. Kalau awal projek dulu tiap minggu ada je nak order stationery. Minggu lepas ada meeting dengan pemaju. Project Director datang dari HQ turun ke site. Dengan PD ni semua orang gelupur sikit kalau dia datang. Mata mengantuk pun jadi segar dari tak ada kerja kemain macam lipas kudung buat kerja. 

Kau memang tak nak cari pasal dengan dia. Tak nak dan tak akan. 

Tapi nasib agak berbau busuk haritu bila dia datang nak pinjam pensil. As far that I remembered, ada dua batang pensil dalam stationery box tapi haritu boleh pulak ghaib dua2 batang tu. 

Berpeluh baq hang cari pensil sebab dia tunggu hang dengan renungan tajam. Fuhhh


'Macam mana you buat kerja kalau tak ada pensil?'

'I guna pen?'

'You jangan main-main, I seious ni!'

Main-main celah mana pulak. Jawapan habis jujur dah tu. Nak menangis rasa kena marah cenggitu. Berlari jugak la pergi kabin sebelah pinjam pensil. Nasib baik ada. Kalau tak, mau menapak ke kedai semata nak beli pensil. T.T


Sudahnya petang tu bergegas ke DIY semata cari pensil. Tak pernah dalam hidup kena marah dengan bos tau tup tup kena marah sebab pensil. Tak sure lah nak marah ke nak gelakkan diri sendiri. Hmmmm 


Korang pernah kena marah sebab benda kecil macam ni tak? Awkward rasa kan?

3 comments

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.