TV Show Review | Treasure Map Season 3 Episod 69: The Real Capitalist Vacation Begins! 🏊‍♂️ Healing RuJung Tour🌿

Monday 5 February 2024


Director : N/A
Writer : N/A
Cast : Choi Hyunsuk (Leader), Park Jihoon (Leader), Kim Junkyu, Kanemoto Yoshinori, Hamada Asahi, Watanabe Haruto, Park Jeongwoo, Yoon Jaehyuk, Kim Doyoung, So Junghwan
Production Company: YG Entertainment
Distributor: TREASURE Youtube account
Genre: Variety Show
Running Episodes: 16 episodes (19:44 minutes for episode 69)
Release Date : 01 September 2023 – 04 January 2024
Video : 


Dalam Episod 60 dan Episod 61 TREASURE MAP musim ketiga, Junghwan dan Haruto berjaya menang duit tunai sebanyak $2,500 dalam permainan 007 Money Bag. Menggunakan duit ganjaran tersebut, mereka berdua cipta RuJung Tour untuk ahli TREASURE healing di kawasan Busan. 

TREASURE: Wahhh, thank you!!
So Junghwan: You don’t have to be thankful. 
Hyunsuk: Why? 
So Junghwan: Something else is planned too. 


Sebelum healing trip TREASURE, semua ahli kena buat talent show dalam game Show Me The Allowance. Sekiranya persembahan tersebut menarik dan menambat hati Haruto dan Junghwan, elaun akan diberikan mengikut jumlah yang sesuai mengikut citarasa mereka berdua. Sebarang duit kepunyaan peribadi tidak dibenarkan sama sekali sepanjang trip tersebut. Kalau guna jugak, smartphone akan disekat penggunaan sepanjang trip sebagai penalti. 

Banyak lah persembahan kelakar untuk pikat hati juri supaya dapat makan besar dekat R&R sebelum sampai ke Busan. Talent Junkyu terpaksa dipotong oleh editor sebab terlampau merepek. Asahi pula buat persembahan pelik tapi kelakar. Jihoon seorang saja yang tak prepare persembahan tapi bagitahu permintaan instimewa supaya juri berbesar hati tunaikan. 


Selesai bab pembahagian elaun dari Haruto dan Junghwan, semua turun dari First Class Limousine dan pergi makan di R&R. Terkejut semua orang bila harga makanan lagi tinggi dari jumlah elaun yang diorang dapat. Haruto dengan Junghwan pun terkejut sebab tak sangka makanan dekat situ mahal. First time makan dekat R&R guna duit sendiri kan, selama ni staff yang belikan. 

Yang dapat jumlah elaun tinggi boleh lah nak makan apa yang diorang nak, yang dapat elaun rendah, lagi rendah dari harga snek memang kena tagih simpati dari pihak juri lah. Asahi dengan Jaehyuk tahan diri dari guna Samsung Pay untuk makan dekat situ. 


Selesai makan tengahari, TREASURE bergerak ke destinasi utama mereka, pool villa tiga tingkat. Nampak macam kosong dari luar tapi dekat dalam ada ruang tamu yang luas, bilik tidur yang banyak untuk rehat, kolam mandi, pelbagai pilihan snek dan makanan, ruang dan peralatan BBQ, balkoni menghadap panorama laut, ruang makan dan set karaoke. 

Jaehyuk dah bahagia tengok jajan atas meja tapi belum sempat dia ambil makan, Hyunsuk perasan ada papan tanda harga untuk setiap aktiviti di pool villa tu. Semua harga mahal belaka. Nak nyanyi satu lagu dekat mesin karaoke pun 1,000 won. Nasib baik lah juri bagi lagi satu sampul elaun tapi masing-masing kena pilih sampul yang mana diorang nak. Kalau nasib tak baik, dapat lah sampul yang ringan. 

Dalam Episod 69 ni banyak meme yang terhasil tapi yang paling popular sekali meme Junkyu terbaring mengeluh nasib hidup. Dah la tak dapat banyak elaun, kena curi pulak tu. Member dah nak menangis tengok sampul kosong. 


Kalau layan TREASURE MAP tak pernah lah tak terhibur dengan perangai TREASURE tapi yang paling power buat kerja haruslah staff YG Entertainment sebab editor sama ada being savage ataupun jadi kelakar dengan caption menarik. 

Thanks to RuJung Tour, everyone is happy with the trip. Teumes yang tengok pun rasa happy sebab diorang happy. Asahi nampak bahagia betul spend time vacation dengan TREASURE. Tak pasti sama ada TREASURE pilih style sendiri ataupun staff YG yang tetapkan outfit masing-masing tapi outfit Jaehyuk dengan Junkyu nampak comel sangat. Haruto pun segak kemain walaupun outfit dia simple tapi classy teruk. 

1. Team Production +1, 2. Visual +1, 3. Audio +1, 4. Storyline +1, 5. Casting +1, 6. Genre +1, 7. Themes +1, 8. Editing +1, 9. Social Message +1, 10. Personal Thought +1 = 10/10

Post a Comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.