TV Show Review | Treasure Map Season 3 Episod 65: 🍁 How About alone This Fall? How About Two? How About Parody?🎬

Monday 5 February 2024


Director : N/A
Writer : N/A
Cast : Choi Hyunsuk (Leader), Park Jihoon (Leader), Kim Junkyu, Kanemoto Yoshinori, Hamada Asahi, Watanabe Haruto, Park Jeongwoo, Yoon Jaehyuk, Kim Doyoung, So Junghwan, Jin Ye-eun
Production Company : YG Entertainment
Distributor: TREASURE Youtube account
Genre: Variety Show
Running Episodes: 16 episodes (18:02 minutes for episode 65)
Release Date : 01 September 2023 – 04 January 2024
Video : 


Behind the scene episode for short film parody My BF Is TREASURE is finally here! Kalau dalam Episod 64 TREASURE MAP musim ke-3 dah nampak lakonan TREASURE dalam genre komedi, dalam episod ni pula kita boleh tengok macam mana proses pembikinan filem pendek berlaku. Masa TREASURE dapat skrip, sesi script reading dengan production team, sesi penggambaran dan editing. 

Tak ambil masa yang lama pun untuk sesi script reading sebab pemilihan watak dan babak dah dibahagikan mengikut bakat dan kemampuan ahli TREASURE. Lagipun pelakon utama, Jin Ye-eun yang banyak carry kebanyakan babak. 


Masa shooting babak pertama dalam filem pendek tu pun dah banyak kali retake sebab Junkyu nervous sampai lupa skrip. Sementara Junkyu struggle, Hyunsuk dengan Junghwan make-up dekat khemah sambil bagi moral support. Comel tengok klip Hyunsuk defend Junkyu dan playful moment dengan baby cow. Menambah koleksi TREASURE’s eomma dalam Teumily.

‘Junkyu is so smart but he tends to forget script lines.’ – Choi Hyunsuk

Bila tengok shooting scene Jihoon untuk babak Kapten Yoo Si-jin, boleh nampak lah bakat lakonan Jihoon semakin bagus. Semua babak dia pengarah suka, cepat pula tu selesai sebab kebanyakannya one take je. Jihoon pun terkejut bila pengarah kata cut. Comel tengok Jihoon ada separation anxiety bila Doyoung datang bagi moral support dekat set. 


Sama macam behind the scene It’s Okay That’s Friendship, Jeongwoo memang susah nak tahan gelak bila kena lakonkan watak dia. Sebelum ni dia tak boleh deliver sebab cringe dengan Jaehyuk, kali ni cringe dengan babak parody Stairway to Heaven. Nak pula ada Junghwan dengan Asahi dekat belakang. 

‘It’s been a while since we shot a drama like this, It was a bit awkward at first, but it was fun doing it again. Everyone worked hard, so please look forward to it.’ – Kim Doyoung


Bila tengok semua behind the scenes untuk setiap babak, rasanya lagi mudah kalau solo shot macam babak Jihoon, Doyoung, Junkyu dengan Jaehyuk sebab bila shoot untuk babak ramai-ramai lagi senang TREASURE nak tergelak. Macam babak Jeongwoo dekat café tu, tengok muka Asahi pun dia dah tergelak. Sama juga dengan babak Goblin tu beria Jihoon gelak bila tengok Hyunsuk masuk set padahal tak buat benda kelakar pun. Tengok Asahi main lampu bulat pun dah berdekah gelak, entah macam mana Jihoon boleh tahan gelak supaya tak kacau Hyunsuk tengah shooting. 

Tak pasti kenapa Haruto tak dapat banyak babak dalam My BF Is TREASURE, lagi sikit daripada Asahi padahal dalam dua projek sebelum ni dia jadi main cast. Mungkin sebab dia tak dapat nak tahan gelak everytime berlakon dalam babak kelakar ataupun dia sibuk dengan benda lain masa ni. Kalau Junghwan dah faham lah sebab kena pergi sekolah jadi tak boleh join shooting belah malam. Nasib baik dalam Episod 65 ni ada banyak juga part dia. Siap ada Harukyu cute moments. Thank you editornim~!


Terhibur benar tengok Episod 65 TREASURE MAP ni sebab lagi kelakar tengok perangai sebenar masing-masing. In fact, lagi kelakar dari skrip yang diorang dapat. Mungkin TREASURE boleh berlakon dalam sitcom YG Future Strategy Office (2018) macam senior diorang sebab yang tu skit bukannya stuck dengan script dari team production. Plus, YG Entertainment dah bagi hint untuk musim kedua so this is the right time since WINNER tengah rehat dan BAEMON baru debut. 

Anyway, congrats TREASURE for another acting project! Hopefully lepas ni ada director yang approach untuk berlakon dalam drama. 

1. Team Production +1, 2. Visual +1, 3. Audio +1, 4. Storyline +1, 5. Casting +1, 6. Genre +1, 7. Themes +1, 8. Editing +1, 9. Social Message +1, 10. Personal Thought +1 = 10/10

Post a Comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.