Darlings Promotion Fashion Files | Shefali Shah

Thursday 18 August 2022


Shefali Shah antara my favorite actress untuk yang berusia 40-an ke atas selain Vidya Balan dan Tabu. Nama dia naik agak lambat berbanding yang lain tapi sejak naik tu, dah jarang lah nak turun ataupun diam dari mata media sebab dia selalu dapat pujian untuk hasil kerja dia. Bila belek Instagram dia, perasan la yang dia pun jaga jugak penampilan depan kamera. 

Kebetulan movie baru dia, Darlings ada promo events, boleh lah update dekat sini walaupun tak banyak tempat dia pergi. 

1. Trailer Launch


Looks pertama untuk trailer launch pun Shefali dah curi tumpuan dengan pant suit dari pereka tempatan, Rishi and Vibuthi. Mengenakan 𝗥𝗩 𝗩𝗘𝗥𝗜 𝗣𝗘𝗥𝗜 𝗣𝗔𝗡𝗧 𝗦𝗨𝗜𝗧 yang menggunakan dua kombinasi warna, biru pekat dan putih untuk corak bermotifkan bunga. Pointed heels berwarna ash wood dan pelbagai jenis aksesori dari Misho juga dandanan bersifat natural melengkapkan gaya Shefali. 

2. Neon Vibes


Untuk promo events kedua, Shefali mengenakan maxi dress dari Massimo Dutti  berwarna kuning neon. Her stylist did a great wonder sebab warna neon ni sesuai dengan tona kulit dia. Walaupun pemakaian dia simple tapi details pada bahagian kolar yang panjang, lengan pendek dan belahan tengah yang dramatik berjaya menaikkan aura feminin Shefali. This is where strap heels add volume to an outfit. Jarang nak suka strap heels but this one works!

Gaya Shefali dilengkapkan dengan makeup dengan highlights tebal pada bahagian pipi dan mata juga aksesori ringkas dari butik tempatan, Flower Child By Shaheen Abbas.

3. Matte Black Aura


Warna hitam dah jadi warna wajib ada dalam setiap closet, sama lah macam gaya Shefali untuk promote movie Darlings bila dia padankan kemeja hitam biasa dengan lungi skirt berwarna hitam dari butik pakaian 431-88 milik Shweta Kapur. Walaupun padanan biasa tapi tampak menarik dengan lipatan di bahagian lengan hingga ke siku dan skirt dengan belahan tinggi di bahagian tengah. Selari dengan rambut dibelah tengah juga pointed heels dengan warna yang sama. Ditambah dengan aksesori dari butik tempatan One Nought One One. 

Mungkin nampak lebih menawan kalau Shefali gayakan rambut dengan rambut diikat tinggi ataupun aksesori dramatik di bahagian leher dan telinga. Tali pinggang metal atau bangle bersaiz besar dan lain-lain. Gaya dia okay tapi banyak part boleh ditambah untuk nampak lebih menarik. Tapi kalau Shefali lebih selesa serba ringkas macam tu then I have no complaints hshs

4. Abstract Wrinkies


I personally loved this outfit sebab warna kuning air tu sesuai dengan skin tone Shefali. Even kemeja dan ruched skirt dari Aroka ni ada aura feminin yang tersendiri. Ruched skirt yang menjadi tumpuan utama sebab lipatan rapat di bahagian tengah serlahkan bentuk badan Shefali. Jarang nak suka dengan teknik lipatan jenis ni tapi nampak cantik terletak je dekat Shefali. 

Strap heels pun sesuai digayakan dengan outfit musim panas. Kemeja pun ada stail tersendiri dengan lipatan bahagian tangan dan juga dibiarkan terbuka di bahagian leher dan dada. 

So that's all for this entry. Ada nampak jugak wardrobe Shefali masa promote movie Jalsa, kalau I rajin lah I update yang tu. Kalau tak, kita anggap ayat ni tak wujud. Till, next time byeeee :)

2 comments

  1. Trend ruche skirt tu memang tengah in sekarang ni. Samalah jarang suka tapi nampak elok je Shefali Shah pakai. Yellow neon tu ngam teruk walaupun Shefali tak berapa cerah

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.