My Dream Wedding

Sunday 22 April 2018

Tbh dari kecil tak pernah berubah pun konsep dream wedding ni tapi tak tahu lah dapat tercapai ke tak sebab plan nak kahwin pun tak muncul lagi. Although I love Bollywood tapi sebenarnya tak suka pun tema Bollywood macam ramai yang teka sebelum ni. I love concept less is more. Bukan dari segi deco je tapi dari semua segi pakaian, warna tema tetamu dan makanan.

1) Natural/Floral Theme


Tak kisah lah bunga apa pun sebab semua bunga cantik dekat mata ni. Nak demand Juliet Rose kang pengsan pulak semua termasuk diri sendiri. Even bunga DIY dari kain felt ataupun kertas pun boleh. 

2) Pastel/White Theme Colour


Warna pastel sebab soft sesuai lah dengan karakter waktu tu, ayu dan sopan je sepanjang hari. Warna putih pulak sebab a new chapter in life so its a symbolic something pure and new to be filled with. Lagipun memang standard warna tema hari kahwin ni warna putih pun so jangan pening sangat fikir. 

3) Lace 


Lace is love nuffsaid. Actually nak design & jahit sendiri wedding dress tapi azam dari tahun bila entah nak tercapai. Entah siap entah tidak impian yang satu ni. 

4) Guest list


Kalau boleh nak tetamu yang datang tu bawah dari 50 orang je sebab takkan terlayan pun ramai-ramai ni tambah pulak bukan semua yang datang tu nak meraikan sangat hari bahagia kita. Lebih kepada nak membawang je. Dah banyak kali nampak depan mata. 

5) Menu


Bila guest tak ramai boleh la fokus makanan best sikit nak makan lepastu boleh order yang grand sikit untuk pengantin dengan tetamu. Sebab tetamu pun special kan, so makanan memang tak ada beza. Betul-betul nak appreciate and sharing moments punya. 

6) Wedding Vow

This is somekind special sebab dari kecil hafal vow ni lepas tengok English movie tapi tak ingat movie apa. I just remember the vow because its meaningful macam movie The Vow :
'I take you to be my husband to have and to hold from this day forward for better, for worse, for richer, for poorer, in sickness and in health, to love and to cherish, till death do us apart.'

9 comments

  1. Perghh ... banyak belanja ni .. hehehe

    ReplyDelete
  2. cantik nya pelamin tuu. serius cantik gila. hehehe

    ReplyDelete
  3. huwaaa no.1 & 2 tu samaa! suka yang macam tu so much. moga tercapai hendaknya semua dream wedding akak ni amin :D

    ReplyDelete
  4. Wahhhh kalau FJ wedding dream come true sure meletop dan eksklusif. Semoga tercapai semuanya.

    ReplyDelete
  5. waahh.. same le kite suke pastel color ^^

    ReplyDelete
  6. Samalah dream wedding kita. Tapi biasalah nanti kena campur tangan semua orang, serabut kepala T_T

    ReplyDelete
  7. Cantiknya wedding theme macam ni tapi saya tau saya takkan dapat, so tak pernah berharap cecantik camni. Kalau dapat alangkah bestnya, semoga tercapai la impian wedding dream Farhanna ni, jangan lupa jemput pi majlis..nak amek gambar tempat cecantik jugak..

    ReplyDelete
  8. yes. less is more.
    more nice.
    more sweet.
    more romantik.

    ReplyDelete
  9. Wow, cantik la. Semoga dipermudahkan...

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.