Movie Review : Everything Everything

Friday 19 January 2018

Image result for everything everything poster

Director : Stella Meghie
Cast : Amandla Stenberg, Nick Robinson, Anika Noni Rose 
Genre : Drama/Romance
Running Time : 96 minutes
Trailer :


Dah lama tak layan movie teen romance macamni. Last movie, ermm Me Before You tapi mualnya ya tuhannn. Bollywood official remake, Guzaarish lagi best. Since Me Before You gagal untuk buat hati ni berbunga so perasaan tu terbawa-bawa kepada movie ni. Saja nak tengok sebab Nick handsome. Kalau movie genre romance, hero memang main peranan penting okay. Movie tak best pun takpe yang penting boleh tatap muka Nick. 

Tapi lepas tengok movie ni haihhh I'm in awe. Tak tahu kenapa movie ni underrated but this movie  is worth to watch! Since its a teen romance, so its light and heartwarming lah. Dia tak la cecah tahap wow power it just you know buat hati rasa bahagia tu I consider a pass dah tu. 


Mengisahkan tentang Maddy yang menghidap penyakit SCID tinggal bersama ibunya selepas kematian ayah & abang dan dijaga rapi oleh jururawat peribadi, Carla. Selama 17 tahun, Maddy tak pernah keluar dari rumah, berinteraksi dengan manusia lain pun cuma melalui skype ataupun social media. Maddy teringin sangat nak pergi ke dunia luar especially the ocean. One day, Olly dan keluarganya berpindah ke rumah sebelah Maddy. Since then Olly & Maddy berkawan baik lepastu jatuh cinta. Mampu atau tak Maddy capai impian dia untuk tengok keindahan laut dan dunia luar dengan bantuan Olly dan bercinta dengan manusia biasa walaupun ada penyakit SCID?

Kalau pernah tengok The Hunger Games mesti kenal Amanda ni sebab dia yang berlakon watak Rue tu. Dah besor dah dia. Lakonan dia cantik je sebagai manusia yang sunyi dan sakit. Muka Amanda yang innocent habis tu memang sesuai sangat untuk watak Maddy. Nak explore dunia luar tapi terperangkap di rumah sebab sakit. Happy bila jumpa watak baru dalam hidup. Bila dah dapat sinar kebahagiaan sikit mula lah berani nak minta lagi dan lagi. Manusia kot, mana pernah puas. Nak pulak kalau ada penyuntik semangat cinta yang handsome macam Olly.

Image result for everything everything review

Chemistry between Amanda and Nick is something worth to watch for. Even both are fresh but they deliver something good on screen and that's what get us hooked. Cuma ada certain part yang macam susah betul kita nak terima since we're adults but this is teen movie so layan je lah. 

Stella's touch in her direction is great with magnificient view especially in Hawaii ocean, its just breathtaking. Berbaloi lah risk life semata untuk pergi ke tempat cantik macam tu and hang out dengan hero handsome. It just totally worth it and this movie of course ada plot twist and I can say quite cliche lah. Macam dah boleh agak sebab kita memang nak macam tu pun huk aloh movie teen romance kalau ending buruk memang mintak kena bakar tau. 

Image result for everything everything review

All in all it just great as a teen romance movie. You notice the glitch but you just let it slip anyway because your heart yearns for it :)

1. Team Production +1, 2. Visual +1, 3. Audio +0.5, 4. Storyline +1, 5. Casting +1, 6. Genre +1, 7. Themes +1, 8. Editing +1, 9. Social Message +1, 10. Personal Thought +1 = 9.5/10

10 comments

  1. i love this one. watched this a few times

    ReplyDelete
  2. mcm menariks..nak try la tgk.. tq for sharing!!

    ReplyDelete
  3. tak pnah tgk pon... nk tgk laaaa..

    ReplyDelete
  4. Macam menarik je jalan ceritanya ni. Teringin nak tengok

    ReplyDelete
  5. Banyak kali tengok trailer movie mi tapi tak rasa nak tengok, lepas baca review Farhanna kena g cari lah lepas ni...

    ReplyDelete
  6. I've read the book but haven't have the chance to watch the movie yet. Nampak macam best.

    nurulrasya.com

    ReplyDelete
  7. I havent watch this movie, tp plot mcm best jeeee.

    ReplyDelete
  8. Ayat ni "huk aloh movie teen romance kalau ending buruk memang mintak kena bakar tau" buat akak gelak tau.. hahaha..

    ReplyDelete
  9. love story! put this in the list!! thanks for the review

    ReplyDelete
  10. duh menyentuh bikin baperrr

    please visit our website to see our article

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.