Happy Birthday To Me! Thanks Alya Cake House!

Saturday 22 September 2018

September tahun ni agak meriah walaupun banyak kali stress dengan kerja but my birthday quite awww nak compare dengan tahun lepas. Tahun ni walaupun cinta hati tidur awal malam 2 September tu tapi Subuh tu dapat birthday wish dah. Walaupun ucapan dia sama je tiap tahun tapi tahun ni dia bagi hadiah sekali angkut dari Bandung so yeayyy! Thanks baby ❤❤❤


My mom also baked a chocolate cake for my birthday tapi tak boleh nak celebrate sekali lah sebab busy dengan kerja. Even weekend pun I stay dekat office siapkan kerja yang tak pernah surut. One of the reason why I can't sleep at night sampai sakit kepala. Panadol dah jadi kawan dah :(

Okay back to the main topic! 

Sebelum ni ada post pasal Company Trip Ke Bukit Merah but we have to stay dekat Homestay area Kamunting sebab resort dekat Bukit Merah dah penuh. Disebabkan malam tu tak ada aktiviti so kitorang letak aktiviti BBQ. Since dah ada BBQ, buat sekali sambutan majlis harijadi tadaaa



Meriah kan makanan atas meja tu, itupun terlupa keluarkan makanan dalam peti ais sudahnya buat breakfast untuk esok paginya. 

Macam pelik kan birthday party ni tak ada manusia cuma props dan makanan je? Pastu gambar pun macam have fun sensorang je. Sebab this wasn't even my party tapi si comel Raisha! Yupp, I tumpang je anak orang punya untuk jimat bajet and being cheapskate in any possible way I can hihu. 



Untuk birthday party Raisha, mama dia call Alya Cake House di Taiping untuk tempahan kek harijadi Raisha tapi terlebih dua cake sebab murah dan meriah. Kebetulan rezeki Raisha Alya Cake House ni ada buat promosi satu kek boleh pilih mana-mana design untuk harga RM35 je. At first I thought maybe kek tu kecil je macam standard size dekat kedai kek tapi wow kenyang makan berbelas orang.

No automatic alt text available.


Sebab kek tu comel sangat, sebelum celebrate pun dah comot sana sini sebab Raisha tak sabar nak makan. Deco comel, isi dalam kemain sedap. Memang tak boleh berhenti makan tapi kena berhenti jugak sebab tangki dah penuh. Kek dia tak manis sampai kembang tekak dan tak muak. 

Same goes to kek Cheese Pandan Leleh dia. At first macam malas nak makan sebab takut kembang tekak tapi lepas first bite gigih berebut sebab sedap. Kenapa jauh sangat Taiping dengan KL entah nasib lah kampung dekat Batu Kurau je uolls. Balik kampung mentekedaghah kek sampai penuh tangki lah cerita dia. Walaupun kek ni tahan berhari tapi makan fresh dari oven lagi sedap kot. 


 Not to forget Kek Red Velvet dia yang merah cantik, I'm quite a fan of Red Velvet and this got my approval for being one of delicious cake. Dah 3 kek Alya Cake House kitorang makan dan semua pun sedap di tekak, kenyang di perut. Kalau dekat, rasanya tiap bulan repeat order sebab delivery charge dia pun murah je RM5. Kenapa tiap bulan? Menangis nak diet nanti wei kalau tiap minggu T.T



Bukan setakat kek je yang ada tapi ada brownies, cupcakes, cheesekut, cookies, cheese tart dan banyak lagi untuk pelbagai jenis majlis. Ni bukan review berbayar tau sebab kitorang beli dan berpuas hati. Bukan kitorang je bahagia tapi you guys boleh tengok rating FB Alya Cake House ni meriah dengan bintang. 

You guys boleh check jenis tempahan dekat social account Alya Cake House di Blog Alya Cake House, FB ataupun Insta. Orang Taiping lagi senang boleh whatsapp ja teruih di nombor ni : 



Anyway thanks mama Raisha yang baik hati bagi tumpang birthday anak dia walaupun makan tak ingat dunia kalah mak dia. Terima kasih jugak kepada Alya Cake House sebab beri secebis kebahagiaan dunia dengan hasil tangan awak. ❤ 🌸

15 comments

  1. Uwahhhh nak wish nak wish nak wishhhh
    HAPPY BIRTHDAY!!!

    ReplyDelete
  2. Comel kek tue, tapi kek yang mak awak lagi sedap kot.. hihi maklumlah air tangan ibu mana boleh lawan dengan orang lain kan.. Anyway, akak nak ucap selamat hari lahir pada awak.. Semoga awak dikurniakan kesihatan yang baik dan semoga apa yang awak doakan Insha Allah akan dimakbulkan oleh Allah.. Semoga Allah merahmati, memberkati dan melindungi awak sekeluarga...

    ReplyDelete
  3. Oooo lupa.. Semoga awak mendapat jodoh yang baik dan dapat menjaga awak sebaiknya.. :)

    ReplyDelete
  4. Happy Birthday!!!! Sedap betul nmpk kek kek tu semua... =)

    ReplyDelete
  5. Happy Birthdayy Farhana! Tak nak nyanyi lagu birthday lah, tapi nak nyanyi lagu Farhana oh Farhana tu.. boleh....? hehehehe!

    ReplyDelete
  6. ohmyyyyy that kek cheese leleh pandann! den yang meleleh liuq tengok hahaha. btw, happy bedayyy kak pana :D

    ReplyDelete
  7. Happy belated 🎂🎂🎂🎂 sis
    Cake yg sedap tu, semua faberet

    ReplyDelete
  8. sep sikit, kak pip pun suka red velvet.

    ReplyDelete
  9. Happy birthday Farhanna.. Kek cantik sedap dan murah.. memang ohsemlah kan..

    ReplyDelete
  10. Cantiknya rumah sis. Saya juga ingin ubah suai rumah teres saya agar ruang rumah akan besar sikit. Nampaknya sis telah melalui hari jadi yang gembira dan semoga sis akan selalu gembira dan cantik selalu!

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.